עבודתן של שתי סייעות חדשות במעון נעמת ביבנה ופסקה היום (שלישי) ברקע התנגדות עזה של חלק מההורים להעסקתן. שתי הסייעות, תושבות רמלה ממוצא ערבי, החלו לעבוד במעון רק השבוע - אך כעת יעברו לעבוד במקום אחר. בנעמת טענו כי הדרישה להוציא את הסייעות מהמעון נבעה מגזענות, ומנגד אחת האמהות במעון אמרה ל-ynet: "המלחמה שלנו היא לא עם הדת של הסייעות, יש לנו בעיה עם ההכשרה והשפה שלהן".
1 צפייה בגלריה
פשוט סייעות ערביות ממעון ביבנה
פשוט סייעות ערביות ממעון ביבנה
הסייעות שעזבו את המעון ביבנה. "אין מקום לפסול עובדת רק בשל מוצאה או דתה. וזה גם לא חוקי"
(מתוך פייסבוק)
לדברי האם, "לא משנה לנו אם הן יהודיות או ערביות, רק שיהיו בעלות הכשרה מתאימה לעבוד עם פעוטות. אנחנו כהורים מוכנים להגיע ולמלא מקום בינתיים, אי אפשר להביא צוות של סייעות שלא יודעות את השפה ואישור ההעסקה שלהן לעבודה עם ילדים יגיע רק בעוד חודש". גורמים בנעמת ציינו כי רק אחת מהעובדות היא חדשה, ולשנייה ותק של שלוש שנים במקצוע. עוד אמרו הגורמים כי בשל המחסור הקשה במטפלות, חלק מההכשרה נעשית תוך כדי העבודה. עד שנה מיום קבלתה לעבודה של סייעת חדשה, היא צריכה לעבור בהצלחה קורס לקבלת תעודת מטפלת.
מנגד, אחת האמהות כתבה בפוסט בפייסבוק לאחר ההודעה על עזיבת הסייעות כי "אין סיכוי שניתן לילדים שלנו להיות הפקר. לדברי מנהלות המעון, מדובר בבנות מקסימות, חיג'אב לא מכסה את כל הפנים, רואים עיינים וזה שווה ערך לכיסוי ראש. תתביישו לכם הנהלה של אינטרסים. רצו לעשות מהגן שלנו 'תקדים' שעובדות בו לראשונה ערביות".
הסערה סביב הסייעות החדשות במעון החלה כבר אתמול, ובתגובה פנו בנעמת להורים והסבירו כי במוסדות של נעמת משולבות עובדות מהחברה הערבית בהצלחה רבה במקומות שונים בארץ. בנעמת ניסו לשכנע את ההורים להסכים להעסקתן של העובדות עוטות החיג'אב, וכתבו להם: "אין מקום לפסול עובדת רק בשל מוצאה או דתה. וזה גם בניגוד לחוק. אנו פונות אליכם בבקשה שתקבלו במאור פנים את המחנכות החדשות ותתרשמו מהן ומאישיותן, ולא מסממנים חיצוניים שאינם קשורים ליכולותיהן לתת לילדיכם את הביטחון הרגשי לו הם זקוקים".

לדברי נעמת, כל עובדת חדשה במעון מלווה מקצועית על ידי מנהלת המעון ואחראית הכיתה, והצוות הכיתתי כולו מודרך על ידי מדריכה חינוכית.
מנעמת נמסר בתגובה: "מדובר בהתנהגות של אחדים מההורים שהיא בראש וראשונה בניגוד לחוק. לצערנו הרב, האירוע במעון ביבנה הסתיים בעזיבת המטפלות בשל 'קבלת הפנים' שקיבלו מכמה הורים באירוע מביש ומיותר. בנעמת נחושות להגן על זכותן של כל העובדות והמטפלות לעבוד ללא קשר למוצאן, אמונתן ודתן. לפיכך, נעמת כבר מצאה למטפלות מקום חלופי ומכבד ותמשיך להעסיק אוכלוסיה מגוונת של מחנכות ברחבי הארץ".
אירוע דומה התרחש לפני כשנה, כשהורים חסמו את הכניסה למעון נעמת לגיל הרך בחולון, לא אפשרו לארבע מטפלות ערביות שמתגוררות במזרח ירושלים להיכנס אליו - ודרשו את סילוקן. כמה מההורים טענו כי המחאה פרצה מאחר שלא נעשו למטפלות בדיקות ביטחוניות ושהן לא עברו הסמכה לטיפול או הערכה סוציאלית. עוד טענו כמה הורים כי המטפלות נכנסו למעון ללא ידיעתם והסכמתם. "זה מעשה גזעני, מדובר כאן בהתנהגות על רקע לאומני שאינה תלויה בהכשרה ובניסיון בעבודה", אמרו העובדות לאחר המקרה.