פרקליטות מחוז צפון הגישה שלשום (שני) כתב אישום נגד שני תושבי היישוב יפיע שבצפון (בני 31 ו-35), שתיעדו את עצמם יורים באוויר באמצעות רובה מסוג M16 - ונתפסו על חם על ידי המשטרה.

ב-3 בינואר נערכו בלשי מחוז צפון של המשטרה בשטח פתוח ביפיע, שבו לפי החשד התרחשו אירועי ירי. בסמוך לשעה חצות אכן נשמעו קולות ירי מהאזור, והכוחות סגרו על המקום ופתחו בסריקות לאיתור חשודים. בתום הסריקות הבלשים איתרו בסמוך לחוות סוסים טנדר שבתוכו ובסביבתו נמצאו כמה תרמילים. אחד הנאשמים ששהה במקום נעצר, ובסריקה נוספת שביצעו השוטרים נתפס נשק ה-M16 שהוחבא בסמוך לביתו של הנאשם הנוסף, שנעצר גם הוא.
לאחר 15 ימי חקירה, השניים שוחררו ממעצרם על ידי בית המשפט, אך חוקרי המשטרה המשיכו בחקירה אינטנסיבית, תוך הפעלת אמצעים ושילוב של פעולות חקירה נוספות, שהביאו להשגת ראיות נגד המעורבים, שנעצרו בשנית. כתב האישום הוגש נגד השניים בסיום החקירה.
3 צפייה בגלריה
נשקים שנתפסו על ידי המשטרה
נשקים שנתפסו על ידי המשטרה
הרובה של אחד החשודים
במשטרה ציינו "שוטרי המחוז הצפוני נלחמים בנחישות נגד הפשיעה בחברה הערבית, ופועלים בכל האמצעים במטרה למנוע ולסכל את הפעילות העבריינית ולהביא את החשודים מאחרי סורג ובריח".
במקביל, אתמול סיכלו שוטרי מחוז צפון יחד עם כוחות צה"ל הברחת כלי נשק ואמצעי לחימה, בסמוך לטירת צבי. במסגרת הפעילות לוחמי יחידת הגבולות (יג"ל) עצרו חמישה חשודים תושבי הצפון, ותפסו אמצעי לחימה רבים.
3 צפייה בגלריה
סוכלה הברחת כלי נשק ואמצעי לחימה על ידי שוטרי מחוז צפון וכוחות צה"ל
סוכלה הברחת כלי נשק ואמצעי לחימה על ידי שוטרי מחוז צפון וכוחות צה"ל
כלי הנשק שנתפסו
(צילום: משטרת ישראל)
לוחמי היג"לה של המשטרה וכוחות צה"ל מגדוד 41 לכדו את חמשת חשודים בסחר כלי נשק בסמוך לטירת צבי, כשברשותם 14 כלי נשק ואמצעי לחימה נוספים. במהלך הפעילות נתפסו גם שלושה כלי רכב שעל פי החשד שימשו את הסוחרים. החשודים תושבי חיפה,קלנסווה וג'דידה מכר, נעצרו ובהתאם לבקשת המשטרה מעצרם הוארך בבית המשפט השלום בנצרת ביום אחד, והיום מעצרם הוארך פעם נוספת עד ל-12 בחודש.
"תפיסת סוחרי כלי הנשק הבלתי חוקיים היא הצלחה נוספת של שוטרי מחוז צפון באיתור כלי הנשק המשמשים לארועים פלילים ובטחוניים, תוך חיסול נתיבי ההברחה והסחר בהם", נמסר מהמשטרה.