שורדת השבי אילנה גריצ'ווסקי הגיעה לישיבה ה-62 של מועצת האו"ם לזכויות האדם בארמון האומות בז'נבה ודיברה על האלימות המינית שהופעלה נגד קורבנות טבח 7 באוקטובר ונגד החטופים. אילנה סיפרה: "אני מאוד לחוצה, בכל פעם שאני מדברת הפצעים נפתחים מול אנשים. 7 באוקטובר הוא משהו שהעולם צריך להבין ולא לשכוח. אני חייבת לדבר עבור אלו שכבר אין להם קול, כדי שיבינו על מה החיילים שלנו נלחמים יום ולילה". גריצ'ווסקי אמרה לדווחית המיוחדת של האו"ם לזכויות אדם: "הדוח שלך עוסק באלימות נגד נשים, למה אין בו אזכור של חמאס? אני אישה ששרדה. האם את מאמינה לי עכשיו?".



