קונסולות פלייסטיישן בחינם, מסוקים באוויר ושורת מעצרים: מהומה פרצה הלילה (בין שישי לשבת) בכיכר יוניון בניו יורק, לאחר שמשפיען הרשת, הסטרימר קיי סינאט, הבטיח לחלק למעריציו את קונסולת המשחקים פלייסטיישן בחינם. משטרת ניו יורק עדכנה כי 12 בני אדם נפצעו.
5 צפייה בגלריה
מהומות בכיכר יוניון בניו יורק
מהומות בכיכר יוניון בניו יורק
אלפים בכיכר. חסמו כבישים והשחיתו רכוש
(AP)
סינאט (21), בעל כ-3.8 מיליון עוקבים ביוטיוב וקרוב לשישה מיליון עוקבים באתר שידורי המשחקים Twitch, נעצר לאחר פרוץ המהומות.
אלפי בני הנוער שהגיעו לכיכר כדי להשתתף באירוע חסמו את הכבישים המובילים אליה - בעיצומה של שעת העומס - והשחיתו מכוניות ורכוש. הם התקבצו באזור, טיפסו על מבנים ועמודי תאורה וחלקם השליכו מהם חפצים על עוברי אורח. כמה מהנוכחים טיפסו על גגות של מכוניות שנתקעו בקרבת הכיכר, ואף דילגו מאחת לשניה. אחרים פשטו על חנויות באזור.
5 צפייה בגלריה
מהומות בכיכר יוניון בניו יורק
מהומות בכיכר יוניון בניו יורק
המשטרה המקומית הציבה מחסומים
(AP)
עיריית ניו יורק הכריזה על תגובה משטרתית ב"רמה 4" - הרמה הגבוהה ביותר לאירועים המוניים - אך המשטרה לא הייתה ערוכה לאירוע, ורק לאחר תחילת המהומות החלה להזרים כוחות לאזור. מסוקים הוקפצו לאוויר וחגו מעל הכיכר, ומחסומים הוצבו כדי למנוע הגעת בני נוער נוספים למקום. תחנת הסאבווי המקומית נסגרה, וכוחות המשטרה החלו לבצע מעצרים של מפרי סדר.
ג'פרי מאדרי, מפקד משטרת ניו יורק, אמר כי "הקהל הסתער על סינאט כשהוא הגיע למקום, חלקם פעלו באלימות נגד השוטרים והציבור וחלקם פרצו לאתר בנייה סמוך והשליכו ממנו פחי צבע ואבנים. היו אנשים שהסתובבו עם אתי חפירה וגרזנים, אחרים ירו זיקוקים לעבר שוטרים. למרות האגרסיביות, הכוחות נהגו בריסון רב ונתנו הזדמנויות רבות לקהל לפנות את הרחובות ולהתפזר מהכיכר. רק בעקבות השלכת האבנים התחלנו לבצע מעצרים".