3 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג
(צילום: עוז מועלם)
בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג, שעצור בחשד לעבירות הונאה ומין במסגרת פרשת "המשחק הגדול", התלונן היום (חמישי) על תנאי מעצרו. במכתב ששלח עורך דינו עמית חדד למפקד יאח"ה תת-ניצב אלי מקמל הוא טען כי "גורמי החקירה נוהגים בחוגג באופן מחפיר, וכולאים אותו בתנאי מעצר בלתי אפשריים ולא אנושיים, תוך ניסיון להלך אימים עליו ולפגוע בזכויותיו להליך הוגן".
"לגורמי החקירה אסור לחקור את מרשנו לאחר לילות ללא שינה כשהוא עייף ורעב", ציין עו"ד חדד, שטען כי חוגג משתף פעולה עם החקירה כדי לאפשר את מיצוי ההליכים. לדברי עו"ד חדד, חוגג, שמוחזק בכלא הדרים, מוחזק ב"תא המעצר שכולל תנאים סניטריים בלתי מתקבלים על הדעת, שאינם עומדים בסטנדרטים בסיסיים". לדבריו, "תא המעצר שורץ מקקים וחרקים אחרים, שאינם מאפשרים לחוגג לישון או לאכול. בחקירתו יצא ממעילו מקק חי - וזאת לראיה עד כמה שהותו בתא המעצר בלתי אפשרית ולא אנושית".


3 צפייה בגלריה
מגדלי W שם נמצאת דירת המסתור של משה חוגג
מגדלי W שם נמצאת דירת המסתור של משה חוגג
המגדל שבו נמצאת הדירה ששימשה לפי החשד לחלק מהמעשים
(צילום: טל שחר)
"במשך כל מעצרו התריע חוגג בפני הגורמים הרלוונטיים כי מושמעים כלפיו איומים מעצירים ואסירים אחרים, שלפיהם אם לא יעביר אליהם כספים, הם ירצחו אותו ויפגעו בבני משפחתו, כך ממש. בשל כך, ביקש לשהות בהפרדה – תחינות שלא נענו".
"אמש הוא הושם בתא מעצר יחד עם אדם שהשמיע באוזניו איומים שונים שמופנים כלפי שוטרים, תוך שאותו עציר נוגע בעצמו במקומות מוצנעים בזמן השמעת האיומים. בשל האיום הממשי שחש מאותו אדם, חוגג קרא מיד לסוהרים. אלא שהסוהרים התמהמהו בהגעה לתא, ורק בשלב שהגיעו לתא הוציאו הסוהרים את אותו אדם מהמקום".
לדברי חדד, גם יציאת חוגג מהמעצר ובחזרה רצופה בעינויים וב"התעללות שלא לצורך". כך למשל, אחרי יום חקירה הוא הוחזר למעצר במשך שעות ארוכות בדרכים, על אף שזמן הנסיעה הוא כ-30 דקות. "חוגג, שסבל מעייפות יתר, נדהם לגלות שכבר בשעה 02:00 לפנות בוקר הוא נדרש לצאת מתא המעצר כדי להגיע לחקירה במשרדי להב. גם הפעם הוא טולטל שעות ארוכות כשמעבירים אותו בין מספר רב של כלי רכב כל אותו הלילה. בכל עצירה ועצירה הפך חוגג ל'אטרקציה' עבור גורמי אכיפת החוק, שהגיעו לצפות בו כאילו היה חיה בקרקס".
לטענת עו"ד חדד, גם כששיתף חוגג את חוקריו בעייפות שממנה הוא סובל - נמסר לו כי אם החקירה תופסק לטובת מנוחתו הדבר יאפשר למשטרה להאריך את מעצרו. "התנהלות זו אינה עומדת בסטנדרט המקובל ויש בה משום איום במעצר", תקף חדד. "היא גם מנוגדת להסכמה לה הגיעו הצדדים לפיה ככל ולא יוגש נגדו כתב אישום, ביום שלישי ישתחרר חוגג בתנאים מגבילים".

3 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג
(אורן בן חקון)
בסיום מכתבו ביקש עו"ד חדד שחוגג יזכה ל"זכויות הבסיסיות ביותר", ובהן "תא מעצר הראוי לשהיית בני אדם; שהייה בתא מעצר נפרד וזאת לנוכח השמעת איומים לפגיעה בגוף כלפיו וכלפי בני משפחתו; הפסקת השמעת איומים על ידי החוקרים ומתן אפשרות למרשנו לצאת להתפנות, לאכול ולישון".
בימים הקרובים צפוי חוגג, הבעלים של בית"ר ירושלים, להשתחרר למעצר בית. חוגג עצור כבר שלושה שבועות בחשד לשורת עבירות מין ובעבירות הלבנת הון והונאת משקיעים - אך כתב אישום בפרשת "המשחק הגדול" עדיין לא נראה עדיין באופק.
גורם המעורה בחקירה אמר אתמול ל-ynet כי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 עוד רחוקים משלב הסיכומים. באשר לחשדות לכל הנוגע לניצול דוגמניות עדיין לא הגיעה אף מתלוננת שתספר על דירת היוקרה של חוגג שמומנה לפי החשד על ידי כספי החברות שלו ושימשה לצילומן ללא ידיעה במצבים אינטימיים. החוקרים, יש לציין, מחזיקים בעשרות סרטוני וידאו של נשים ששהו בדירה בתל אביב, שכוללים בין היתר תיעוד יחסי מין וצריכת סמים.
החוקרים גבו עדויות מכמה צעירות שהופיעו בסרטונים, בהן דוגמניות, אך כולן סירבו להתלונן ולשתף פעולה עם המשטרה. ללא תלונות, בשלב זה של החקירה - לא עולה חשד לעבירה פלילית, אבל המשטרה ממשיכה לחקור עד למיצוי החקירה.
במקביל לעבירות המין, חוגג נחשד בין היתר בעבירות של איסור הלבנת הון, קשירת קשר לפשע, גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, השמטת הכנסה במזיד, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות לפי פקודת הסמים המסוכנים. יחד עמו נעצרו שבעה חשודים אחרים בגין עבירות הונאה מתחום המטבעות הקריפטוגרפיים בהיקפים של מאות מיליוני שקלים.