2 צפייה בגלריה
חיילים
חיילים
שכר לוחמי החוד נפגע במהלך החופשה. "טעות אנוש"
(צילום: shutterstock)
דווקא כשהדרישה להעלאת שכר הלוחמים ניצבת על סדר היום נדהמו מפקדים באחת מהיחידות הקרביות בצה"ל לגלות ששכרם נפגע משמעותית, לאחר שניצלו את ימי החופשה שהגיעו להם כחוק.
בשל אילוצי המצב הביטחוני אותם מפקדים לא הצליחו לנצל במועדן את חופשות ה"רגילה" המגיעות להם. בעקבות זאת, ברגע שהתאפשר, הם יצאו לחופשה של שבועיים - שתי "רגילות" צמודות. אלא שלתדהמתם הם גילו שאותה חופשה עלתה להם ביוקר - וללא כל סיבה - באותו חודש קוצצה משכורתם במאות שקלים.
2 צפייה בגלריה
"הם לוחמים תמיד, גם כשהם בחופשה"
"הם לוחמים תמיד, גם כשהם בחופשה"
"הם לוחמים תמיד, גם כשהם בחופשה"
(צילום: AFP)
הלוחמים הם לוחמי חוד שמקבלים תוספת על הגדרה זו וכן תוספת על פעילות "רמה א'". בחודש שבו יצאו לחופשה תלוש השכר שלהם היה שונה מקודמיו ולא כלל את התוספות שמגיעות להם. "הבן שלי שם לב שהשכר שלו ירד משמעותית", סיפר אביו של אחד הלוחמים. "לוחמים שיצאו לחופשה מהצבא שונה מעמדם מלוחמי חוד, והם קיבלו שכר בסיסי באופן לא מובן".
הורים נוספים פנו לשלישות. "הוסבר לנו שחייל בחופשה זכאי לשכר של חייל בעורף, ולא של לוחם חוד", סיפרו. "אבל הם לוחמים תמיד, בחופשה וכשהם חוזרים ממנה". הלוחמים פנו בבקשה להשבת כספם, אלא שעד כה השכר לא הושב להם. רק לאחר פניית ynet ו"ידיעות אחרונות" הובהר בצה"ל שמדובר בטעות ושהכסף יוחזר ללוחמים.
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במהלך חופשת הרגילה זכויות הלוחמים נשמרות. מדובר במקרה נקודתי שנוצר כתוצאה מטעות אנוש בתהליך שלישותי ביחידה. צה"ל מצר על העוול שנגרם לחיילים. הנושא תוחקר מול היחידה וטופל".