על רקע הדיווחים של חיילים ואזרחים בשלושת הימים האחרונים, מאז שהחלה הלחימה, כי קיים מחסור במזון, תחבורה וציוד מיגון - קבוצת ארגונים חברתיים, בהם ארגוני מחאה נגד המהפכה המשפטית, פועלת במתכונת משולבת של חמ"ל אזרחי ונרתמת למאמץ הלאומי.

החמ"ל עוסק בתמיכה בחזית ובעורף ונמצא בהיערכות לקליטת משפחות בכל רחבי הארץ, ועד כה גייס יותר מעשרה מיליון שקלים, חילק 22 אלף ארוחות חמות ו-120 משפחות קיבלו שיכון.
"ביום שבת התעוררנו לבוקר מזעזע", תיאר אייל נווה, ממובילי מחאת המילואימניקים "אחים לנשק". "תוך שעות ספורות ארגון 'אחים לנשק', יחד עם 'בונות אלטרנטיבה', מחאת ההייטק, מחאות הסטודנטים ועוד, הקמנו את החמ"ל האזרחי הכי גדול בישראל. המטרה שלנו כעת היא לעזור לצה"ל לנצח, ובמקביל לעטוף ולחבק את המשפחות השכולות והחברים. מה שאנחנו רואים פה זה איך פתאום עם ישראל מתגבש ומתלכד שוב. כל המחסומים נשברו ואנחנו קוראים לכולם להצטרף".
2 צפייה בגלריה
איסוף ציוד לתושבי הדרום ולחיילים בכיכר דיזנגוף, תל אביב
איסוף ציוד לתושבי הדרום ולחיילים בכיכר דיזנגוף, תל אביב
ציוד, ארוחות חמות וביגוד
(צילום: גל גנות)
2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים של מובילי המאבק
מסיבת עיתונאים של מובילי המאבק
"המטרה היא לעזור לצה"ל לנצח ולעטוף את המשפחות השכולות". אייל נווה
(צילום: מוטי קמחי)
החמ"ל עוסק בחילוץ נצורים מיישובי הדרום, איתור נעדרים ושבויים, איסוף וחלוקת מוצרי מזון ביגוד והגיינה, גיוס כספים ורכש. "ביום שבת נשבר הלב של כל מדינת ישראל. לאימהות, אבות, למשפחות שלמות", אמרה מורן זר קצנשטיין, מייסדת תנועת "בונות אלטרנטיבה". "אני רוצה להשתתף בצער המשפחות, וליידע אותן שכולנו פה מקדישים את עצמנו כדי לעזור להן וליתר משפחות העוטף. עם פרוץ המלחמה ביום שבת בבוקר 'בונות אלטרנטיבה' הסבו את מערך השטח שלנו, עם יותר מ-100 אלף נשים, ב-70 ערים בכל הארץ עם קהילות פעילות, למרכזי חוסן המעניקים תמיכה למשפחות וסיוע נפשי. אנו מזמינות אתכן להיכנס לקהילות המקומיות של 'בונות אלטרנטיבה', פרטים באתר".
גיגי לוי, ממחאת ההייטק, הוסיף: "מאז החלה המתקפה הנוראית, ההייטק האזרחי הישראלי כולו התגייס. הקמנו בשעות בודדות את החמ"ל האזרחי שמרכז פעילות של עשרות אלפי מתנדבים מכל הארץ. חברות ההייטק השונות סייעו בתשתית הטכנולוגית שכוללת מערכות של מאנדיי, וויקס ומערכות מיוחדות שבנינו לצרוך השעה. גייסנו יותר מעשרה מיליון שקלים ואנו גאים לקחת חלק במאמץ הלאומי הזה למען המדינה, יחד עם שאר חברינו בימים אלה".