שגרירת ישראל בספרד, רודיקה רדיאן גורדון, חולצה מאולם הרצאות ביום רביעי האחרון על ידי מאבטחים חמושים לאחר שעשרות פעילים פרו-פלסטינים ניסו להפריע להרצאתה בנושא 30 שנה להסכמי אוסלו. היא הרצתה בפני סטודנטים לרפואת שיניים באוניברסיטת קומפלוטנסה במדריד, שם, כפי שניתן לראות בסרטון שהפיצו פעילי BDS, נראה מאבטח ישראלי שולף אקדח לאחר שעשרות מפגינים משולהבים פרצו לאולם ופוצצו את ההרצאה. צפו בתיעוד בפתח הכתבה.
המאבטחים הוציאו אותה לחדר ביטחון, אליו ניסו הפעילים - שחלקם נשאו דגלי פלסטין - לפרוץ בכוח. למקום הוזעקו כוחות משטרה גדולים, שהצליחו להשליט סדר ועצרו שני מתפרעים, ולאחר 40 דקות השגרירה חזרה והשלימה את ההרצאה שלה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד של פעילי BDS מחילוץ שגרירת ישראל בספרד, רודיקה רדיאן גורדון, על ידי מאבטחים חמושים מפני פעילים פרו פלסטינים באמצע הרצאה לציון 30 שנה לאוסלו
תיעוד של פעילי BDS מחילוץ שגרירת ישראל בספרד, רודיקה רדיאן גורדון, על ידי מאבטחים חמושים מפני פעילים פרו פלסטינים באמצע הרצאה לציון 30 שנה לאוסלו
מילטו את השגרירה לחדר ביטחון, ושלפו אקדח לעבר הפעילים הפרו-פלסטינים
2 צפייה בגלריה
רודיקה רדיאן גורדון
רודיקה רדיאן גורדון
השגרירה רודיקה רדיאן גורדון
השגרירה שחזרה את שאירע באוניברסיטה והבהירה כי "גם לאחר הפרובוקציה האלימה, אני לא אפסיק להופיע בפני סטודנטים באוניברסיטאות בספרד. אני מודה לדיקנית הפקולטה לפילולוגיה ולאוניברסיטת קומפלוטנסה על עמידה נחושה מול פרובוקציות אלימות שעמדו מאחוריהן אקטיביסטים של BDS שאינם סטודנטים".
משגרירות ישראל במדריד נמסר בתגובה: "אנו מזועזעים מהאלימות של המפגינים האנטי-ישראלים, שכוונה נגד שגרירת ישראל, בכנס באוניברסיטת קומפלוטנסה לציון 30 שנים לתהליך השלום של אוסלו. מודים לדיקנית על הובלה נחושה ואמיצה של שיח אקדמי פתוח ומאוזן. אנו לא מתייחסים לסוגיות בנושא ביטחון השגרירות".
ממשרד החוץ נמסר: "לאחר שהמפגינים פרצו להרצאה וניסו למנוע את האירוע, חזרה השגרירה, רודיקה רדיאן גורדון, לאולם וסיימה את ההרצאה כמתוכנן. באותו הערב התקשר שר החוץ אלי כהן לשגרירה במדריד לחזק את ידיה בעמידתה מול המפגינים האנטי-ישראלים הקיצונים וציין לטובה את העובדה שהיא חזרה והמשיכה את ההרצאה והאירוע נמשך למרות הניסיון המזעזע למנוע אותו באלימות".