1 צפייה בגלריה
זירת הירי בממפיס, טנסי
זירת הירי בממפיס, טנסי
זירת הירי בממפיס, טנסי
(צילום: AP)
שוטרים בעיר ממפיס שבמדינת טנסי בארה"ב ירו הלילה (בין שני לשלישי) בחשוד שפתח באש לעבר בית ספר יהודי בעיר, לאחר שלא הצליח להיכנס לבניין המוסד החינוכי. כך הודיעה המשטרה המקומית. החשוד, שזהותו לא פורסמה, נפצע באורח אנוש ופונה לקבלת טיפול רפואי. המניע לירי אינו ידוע, ולא ברור אם מדובר בפשע שנאה.
במשטרת ממפיס תיארו כי החשוד הגיע ל"אקדמיה העברית מרגולין" בסביבות השעה 12:20 בצהריים בשעון המקומי, ירה כמה יריות לעבר בניין בית הספר, ועזב את המקום לאחר מכן בטנדר בצבע אדום כהה. לא ברור אם במקום התקיימו לימודים באותה עת, אך במשטרה ציינו כי "למרבה המזל, לבית הספר יש נהלי בטיחות מצוינים וכך איש לא נפגע או נפצע בתקרית".
שוטרים פתחו בסריקות ואיתרו את היורה ברכבו זמן קצר לאחר מכן, וירו לעברו לאחר שיצא מהרכב כשבידו אקדח. הוא נפצע כאמור באורח אנוש ופונה לבית חולים. משטרת ממפיס התייחסה למניע אפשרי לירי, ולאפשרות שמדובר בפשע שנאה נגד יהודים, ומסרו כי "מוקדם מכדי לקבוע זאת. אנחנו בשלב מוקדם מאוד של החקירה".
חבר בית הנבחרים האמריקני סטיב כהן, המייצג את המחוז בטנסי שבו התרחש הירי, אמר בהצהרה שמסר כי הוא "הזדעזע" כששמע על תקרית הירי בבית הספר, וציין כי חלה עלייה ב"אלימות אנטישמית" ברחבי ארה"ב. עם זאת, זמן מה לאחר מכן מסר כהן כי נודע לו שהיורה הוא יהודי בעצמו, ולמד בעבר בבית הספר.
לפני כארבעה חודשים נרצחו שישה בני אדם, בהם שלושה ילדים בני 9, על ידי אדם שפתח בירי לעבר בית ספר נוצרי פרטי בעיר נאשוויל בטנסי. התקרית הזו הביאה לבחינה מחדש של חוקי נשיאת הנשק במדינה, ולקריאות לחיזוק האבטחה בבתי הספר.