1 צפייה בגלריה
פעוט שהוכה קשה בפעוטון
פעוט שהוכה קשה בפעוטון
סימני חניקה על הצוואר וחבלות חמורות על גופה של הפעוטה
בית משפט השלום בירושלים האריך היום (ראשון) בארבעה ימים את מעצרה של גמילה טרווה (52), הסייעת ממזרח ירושלים שעל פי החשד תקפה תינוקת בת תשעה חודשים וגרמה לה לשני שברים בגולגולת. נציגת המשטרה בדיון ציינה בין היתר את טענותיה של הסייעת כי סטרה לתינוקת פעמיים לכל היותר, חרף תיעוד ממצלמת אבטחה שבו ניתן לראות כי סטרה לה לפחות 10 פעמים, והוסיפה: "החבלות יכולות לגרום לנזק בלתי הפיך, כל חייה של התינוקת הולכים להשתנות".
טרווה, פלסטינית שעבדה בפעוטון בכפר עקב ללא אישור שהייה בישראל, נעצרה בשבוע שעבר לאחר שאמה של התינוקת התלוננה כי זיהתה עליה סימני אלימות. התינוקת פונתה לבית חולים עם סימני חניקה על צווארה וחבלות חמורות בגופה. איש חינוך בכפר עקב אמר לאחר מעצרה כי "לצערי מעונות רבים מעסיקים עובדות בלי ניסיון כי מה שמעניין אותם זה הכסף בסוף החודש".
מעצרה של טרווה הוארך בהסכמת שני הצדדים, למרות שהמשטרה ביקשה בתחילה להאריך את מעצרה בחמישה ימים. נציגת המשטרה בדיון ציינה כי הסייעת "חשודה בעבירות חמורות ביותר של פגיעה בחסר ישע והתעללות פיזית ונפשית בקטין". היא הוסיפה: "מדובר בתיק חמור ביותר. החשודה תקפה תינוקת בת תשעה חודשים וגרמה לה לפציעות קשות בגופה".
לפי המשטרה, טרווה טענה כי נתנה לתינוקת "רק סטירה או שתיים", לאחר שלא הפסיקה לבכות. "כאשר הטיחו בחשודה שלתינוקת יש שברים בגולגלות וסימני חניקה, היא טענה שאולי זה קרה לאחר כשהתינוקת שיחקה בנדנדה". בנוסף, נציגת המשטרה ציינה כי "בסרטון המתעד את התקיפה רואים בבירור כי הסייעת סטרה לה לפחות 10 פעמים, וכן תועד כי דיברה עם מנהלת הגן בבקשה כי תחפה עליה".