2 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה מעבדה פתולוגית
אילוס אילוסטרציה מעבדה פתולוגית
"במסגרת תפקידה, ביצעה הנאשמת פעולות שגרתיות הנעשות בשירותי המעבדה". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
כתב אישום הוגש היום (שני) נגד אמל ג'בארין בת ה-32 מאום אל פחם בגין זיוף תעודות, בהן רישיון לעיסוק ברפואה ותואר דוקטור לרפואה (PhD) מהאוניברסיטה העברית. תעודות אלו, כך עולה מהאישום, אפשרו לה למצוא עבודה במד"א ובבית החולים אסותא בת"א - בלי שעברה שום הכשרה רפואית - ואף שהיא אינה בעלת תואר אקדמי מטעם מוסד לימודי כלשהו.
לפי האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט השלום בעיר, ג'בארין החלה לעבוד במד"א כמשתלמת מעבדה בשירותי הדם באפריל 2019 - כשהיא עונדת על חולצתה את התואר דוקטור. אותו תואר נכסף לא נשא בחובו רק כבוד, אלא גם תוספת שכר של 9% על התואר השלישי - ותוספת נקודת זיכוי למס מטעם הביטוח הלאומי.
לאחר כשנתיים וחצי במד"א, בדצמבר 2021, החלה ג'בארין להתמחות באסותא שברמת החייל כעובדת מעבדה. גם באסותא, ענדה את תג השם "ד"ר אמל ג'בארין". לפי כתב האישום, "במסגרת תפקידה, ביצעה הנאשמת פעולות שגרתיות הנעשות בשירותי המעבדה".
2 צפייה בגלריה
אסותא רמת החייל
אסותא רמת החייל
אסותא רמת החייל. זימנו את ג'בארין לשימוע, והיא זייפה מייל מרופא כדי להיראות חפה מפשע
(צילום: אבי חי)
מהאישום עולה כי סיפורה של ג'בארין החל להתבהר לאחר שפנתה בינואר אשתקד למשרד הבריאות בבקשה להיבחן בבחינה ממשלתית במעבדה רפואית - כדי לקבל הכרה במעמד של עובדת מעבדה. במסגרת הבקשה הציגה ג'בארין מצג שווא שלפיו הוסמכה ל-PhD במדעי הרפואה מהאוניברסיטה העברית.
במקביל, לפי המתואר באישום, באסותא נערך בירור לגבי קורות חייה של ג'בארין, ובשימוע הטיחו בה כי מספר הרופא שמסרה הוא של אדם אחר. היא טענה שהמסמכים אמיתיים, ואף ניסתה להוכיח זאת לאחר מכן, בין היתר על ידי שליחת מייל מכתובת מזויפת של רופא אחר. בהמשך, היא זומנה לשימוע נוסף, אך לא התייצבה אליו - ועבודתה באסותא הופסקה.
האישום נגד גב'ארין כולל עבירות רבות, בהן זיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והתחזות לבעל תעודה במקצוע בריאות.
עו"ד נור אלדין, שמייצג את ג'בארין, מסר בתגובה: "המדינה בפשיטת רגל. באופן מפתיע והזוי, ידעתי על הגשת כתב-האישום מהתקשורת. לייצר כותרת הוא העיקר, ולחפש צדק הוא הטפל. כך נראה במקרה הזה. לא מדובר בהרשעה אלא רק בהאשמה בלבד, שכן בשלב הזה חזקת החפות חיה ובועטת בעניין הנאשמת. כפי שרואים כל יום ביומו, גם במקרה הזה ההר עוד יוליד עכבר".