קופה מסוג אורנגאוטן השתחררה בצהריים (יום שבת) מהכלוב שלה בספארי ברמת גן. הקופה טיפסה על עץ גבוה, ולפי עדי ראייה נורתה בחץ מרדים והורדה מהעץ.
1 צפייה בגלריה
אורנגאוטן ברח מהכלוב בספארי ברמת גן
אורנגאוטן ברח מהכלוב בספארי ברמת גן
האורנגאוטן מחוץ לכלוב
הקופה בת ה-12 שהתה בחצר חדשה עבור הקופים שהוקמה לאחרונה בעקבות פגיעת טיל בספארי בעת מבצע "שומר החומות". בשלב כזה או אחר, הקופה החלה לטפס על העץ, ואנשי הספארי ניסו להוריד אותה בעזרת אוכל ופינוקים אך היא לא נענתה ל"חיזורים". בשלב זה הוחלט לקרוא לכוחות כבאות, שהגיעו עם סולם. מי שעלה על הסולם היה הווטרינר שירה עליה את החץ עם חומר הרדמה במינון נמוך - והיא הורדה.
מהספארי נמסר בתגובה: "בשעות הבוקר עברה טאנה, קופת אורנגאוטן בספארי, לאזור מחוץ לחצר סמוך למתחם העובדים על ידי ענף שמצאו לאחר שבמשך השבוע נוספו להם לחצר צמחים כחלק משיפוץ ושדרוג החצר. במהלך מבצע 'שומר החומות' זוהתה בספארי פגיעה ישירה של רקטה בין חצר קופי האורנגאוטן והגיבונים לבין חצר קופי המקוק השחור. החודש נחנכה החצר המחודשת של קופי האורנג אוטן עם מתקני העשרה, מתקני טיפוס אתגרי חדשים, ציורים צבעוניים והרבה צמחייה חדשה ממנה נהנים הקופים".
"טאנה שהתעניינה בצמחייה החדשה והחלה לטפס עליה, עברה באמצעותה לאזור הסמוך לחצר ונקראה על ידי המטפלים לחזור, גם באמצעות אוכל ופינוקים ובהמשך המטפלים הניחו את אותו הענף במטרה לאפשר לה חזרה נוחה יותר. לאחר שהניסיונות לא צלחו וטאנה עלתה על העץ הסמוך, התכנסו המטפלים והווטרינרים יחד עם מנהל תחום בעלי חיים והוחלט להסתייע במכבי האש במטרה להוביל את טאנה בצורה זהירה לרדת מהעץ. המטפלים והווטרינרים שעבדו במקצועיות ועדינות ווידאו כל העת שמצבה נראה טוב וניסו עד כמה שיותר לשמור על השלווה באזור. חשוב לציין שמדובר באזור שאינו קרוב לקהל לכן לא הייתה שום סכנה".
בינואר 2017 נמלט מגן החיות ברמת גן קוף מסוג קפוצ'ין בכיין, שעשה זאת גם 11 שנה לפני כן. הקוף נצפה על ידי פקחי עיריית תל-אביב באזור שכונת כפר שלם, בהמשך ליד אצטדיון רמת גן ולאחר מכן נצפה בסמוך לחומת הספארי עצמו. בסופו של דבר נתפס הקוף אחרי שבוע, לאחר שאותר במלכודת שהונחה בשטח האפריקני הפתוח של הספארי.
בכתבה זו שולבו סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות. אם צילמתם או ידוע לכם מי צילם, אנא צרו קשר במייל האדום