ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב (ראשון) הודעה שבה יצא נגד מה שכינה "תדרוכים מתוך צוות המו"מ", אחרי דיווח שלפיו ניצן אלון - שמופקד על המאמץ המודיעיני לשחרור החטופים - אמר כי עם הממשלה הנוכחית לא תושג עסקה.
2 צפייה בגלריה
נתניהו
נתניהו
"התדרוכים מצוות המו"מ מקשיחים את עמדת חמאס". נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"בעוד שראש הממשלה נתניהו נתן פעם אחר פעם לצוות המו"מ מנדט נרחב לשחרור חטופינו, סינוואר ממשיך לדרוש את סיום המלחמה, נסיגת צה"ל מרצועת עזה והשארת חמאס על כנו, כדי שיוכל לבצע את זוועות 7 באוקטובר שוב ושוב", נמסר מלשכת ראש הממשלה. "ראש הממשלה נתניהו מתנגד לכך בתוקף. התדרוכים מתוך צוות המו"מ רק מקשיחים את עמדת חמאס, פוגעים במשפחות ומרחיקים את שחרור חטופינו".
דברי נתניהו מגיעים על רקע דיווח בחדשות 12, שלפיו אמר אלון כי "אנחנו מיואשים. עם הרכב הממשלה הזה לא תהיה עסקה". עוד אמר אלון לפי הדיווח כי "העסקה שאני דוחף אליה תכלול את החזרת כל החטופים, כשחמאס עיקש שהיא תכלול את סיום המלחמה". בציטוט נוסף אמר אלון: "אני אמרתי לרה"מ שיהיה אפשר לחזור ללחימה בכל רגע נתון".
2 צפייה בגלריה
אלוף (מיל׳) ניצן אלון בשיח עם המשרתים במפקדה האחראית על השבת החטופים  מלחמת חרבות ברזל
אלוף (מיל׳) ניצן אלון בשיח עם המשרתים במפקדה האחראית על השבת החטופים  מלחמת חרבות ברזל
אלוף במיל' ניצן אלון
(צילום: דובר צה"ל)
מטעם אלון הדברים הוכחשו נחרצות, ונטען כי כלל לא אמר את הדברים.
צה"ל מסר בתגובה: "אלוף במיל' אלון פועל בהנחיית הדרג המדיני להשבת החטופים. הדברים שנאמרו הוצאו מהקשרם". דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התייחס לכך גם בתדרוך שלו הערב, וחזר על הטענה שהדברים הוצאו מהקשרם: "הוא נשאל שאלה בקהל על השפעה של הדרג המדיני על יציאה למו"מ, והוא ענה שכלובש מדים הוא איננו עונה על שאלות כאלו". הגרי הדגיש כי "האלוף אלון עושה את תפקידו בצורה נאמנה, מסביב לשעון. הוא פועל לפי הנחיית הדרג המדיני".
מוקדם יותר הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יכנס הערב את הקבינט לניהול המלחמה בשעה 20:30 בקריה בתל אביב, על רקע לחץ משפחות החטופים לקדם עסקה. בהמשך לכך מסר גורם מדיני כי "הקבינט ידון, בין היתר, במו"מ לשחרור חטופינו, על בסיס ההצעות החדשות שעלו בפגישת ראש המוסד, ראש ה-CIA וראש ממשלת קטאר בפריז. כמו כן ידון הקבינט על המשך המלחמה בעזה, בדגש על רפיח".