מושלת מדינת ניו יורק קאתי הוקול אמרה ביום חמישי בפני ארגון הפדרציות היהודיות של ניו יורק כי תגובת ישראל ברצועת עזה "טבעית, יש לה זכות להגן על עצמה". בביקורת על אלו המתנגדים לתגובת ישראל בעקבות טבח 7 באוקטובר אמרה: "למי שלא מבין את הדינמיקה הזו במדינה שלנו, אתן לכם דוגמה: אם קנדה תתקוף את באפלו (שבצפון ניו יורק, ד"א) היא לא תתקיים כבר למחרת".

הדברים נאמרו באירוע התרמה של ארגון הפדרציות היהודיות. הוקול פתחה את דבריה באמירה כי "חמאס הוא ארגון טרור שיש לעצור", תוך שהיא מדגישה כי "אף מדינה לא יכולה להמשיך לחיות עם האיום הזה מעליה". בנאומה, השוותה המושלת את המצב בישראל לתקיפה היפותטית של קנדה על עיר הולדתה באפלו - כשברקע הקהל צוחק.
לא כולם אהבו את המחווה של הוקול, שהביעה תמיכה בישראל מאז טבח 7 באוקטובר. חבר מועצת המחוקקים של המדינה, המוסלמי זוהרן ממדאני, כתב בחשבונו ברשת X כי "המושלת הוקול מצדיקה רצח עם, תוך כדי צחוק. מגעיל".
אחרי שמערכת ה"ניו יורק טיימס" פנתה ללשכת המושלת כדי לקבל תגובה על הסרטון, הוקול הזדרזה לחזור בה מהדברים ואמרה שהיא "מתחרטת על האנלוגיה הבלתי הולמת ובחירת המילים הגרועה. למרות שהייתי ברורה בתמיכתי בזכותה של ישראל להגנה עצמית, גם אמרתי שוב ושוב ואני ממשיכה להאמין שיש להימנע מפגיעה באזרחים פלסטינים ולתת יותר סיוע הומניטרי לתושבי עזה".
זו לא הפעם הראשונה שהוקול סופגת ביקורת קשה בעקבות תמיכתה המובהקת בישראל ובקהילה היהודית בניו יורק אחרי אירועי 7 באוקטובר. לאחרונה הודיעה המושלת כי תתמוך בהרחבת ההגדרה ל"פשעי שנאה" במדינה ל-31 עבירות נוספות, בהן אונס, סחר במין, החזקת נשק שלא כדין וגם ריסוס כתובות גרפיטי. הגדרת "פשע שנאה" תקפה כיום רק על עבירות של אדם הפועל בהטיה ברורה כלפי האידיאולוגיה הדתית, הנטייה המינית או זהותו של אחר, וגזר הדין חמור משמעותית מעבירות אחרות על החוק. המהלך של המושלת עורר ביקורת ודאגה בקרב חוגי השמאל הפוליטי במדינה, שטענו שהוספת אמצעי ענישה תחמיר את הבעיות הסוציו-אקונומיות בכלל ובעיר ניו יורק בפרט.
הוקול ביקרה בישראל לאות הזדהות כבר ב-18 באוקטובר. אחרי הביקור, ספגה ביקורת חריפה אחרי שנודע כי בניגוד להבטחת משרדה - הוא ימומן על ידי כספי משלמי המיסים. עלות הביקור נעמדה ב-12 אלף דולרים, ותחילה, משרדה הבטיח כי הוא ימומן על ידי ארגון הפדרציות היהודיות אך בהמשך הודיע כי ועדת האתיקה של המדינה לא אישרה את התרומה.