אחרי שמשמרות המהפכה של איראן תקפו בדרום-מערב פקיסטן, כוחות של חיל האוויר הפקיסטני השיבו לפנות בוקר (חמישי) בתקיפה משלהם בשטח איראן, כשלפחות שבעה נהרגו, בהם ארבעה ילדים.
1 צפייה בגלריה
לפי הדיווחים באיראן: תיעוד התקיפה באל-בוכמאל, סוריה
לפי הדיווחים באיראן: תיעוד התקיפה באל-בוכמאל, סוריה
פקיסטן תוקפת באיראן
הכותרת
הדאעש שלכם חזר
21:31
אמש הודיעה פקיסטן על החזרת השגריר שלה – במחאה על הטילים והכטב"מים שאיראן שיגרה לשטחה בתחילת השבוע. וההפצצות הבוקר הן המשך ישיר למתח העולה בין שתי המדינות.
על פי הודעת משרד החוץ הפקיסטני, חיל האוויר של פקיסטן תקף באיראן מורדים בתוך איראן כ"פעולת תגמול". בכלי התקשורת באיראן הודיעו שנשמעו מספר פיצוצים סמוך לעיר סרוואן, קרוב לגבול המשותף של איראן ופקיסטן.
סוכנות הידיעות IRNA ציטטה את סגן המושל של מחוז סיסטן ובלוצ'יסטן, עלי רזא מרהמטי, שאמר שהרשויות חוקרות ובריאיון טלפוני הודיע שיש לפחות שבעה הרוגים בתקיפה הפקיסטנית.
ההפצצה האיראנית בפקיסטן כוונה נגד ארגון בשם "ג'ייש אל-עדל" ("צבא הצדק") – ארגון שחותר להשגת עצמאות למיעוט הבלוצ'י באיראן, בפקיסטן ובאפגניסטן. בשנים האחרונות הארגון הזה היה אחראי לשורה של מתקפות נגד כוחות הביטחון האיראניים במחוז סיסטן ובלוצ'יסטן בדרום-מזרח איראן, שרוב אוכלוסייתו בלוצ'ית (מיעוט מוסלמי-סוני באיראן השיעית). מדובר בארגון שמוכר גם על ידי ארה"ב כארגון טרור, ובגרסה קודמת שלו אף הכריז בעבר על נאמנות לדאעש.
המתקפה האיראנית אירעה במחוז בלוצ'יסטן בפקיסטן, שגובל במחוז סיסטן ובלוצ'יסטן באיראן. לפי הדיווחים המתקפה כללה שישה שיגורים של כטב"מים וטילים, ופגעה בכפר ששוכן במרחק של 50 ק"מ מהגבול. בפקיסטן מדווחים כי שני ילדים נהרגו במתקפה הזו: ילדה בת 6 ותינוק בן 11 חודשים. ב"ג'ייש אל-עדל" אמרו כי מדובר בילדים של פעילי הארגון, וכי שלוש נשים נפצעו. במה שעשוי להוות נקמה מצד הארגון הזה, ממש אמש דיווחה איראן על קצין בכיר במשמרות המהפכה שחוסל בהתנקשות במחוז סיסטן ובלוצ'יסטן. ב"ג'ייש אל-עדל", כך לפי הדיווחים, קיבלו אחריות לירי באותו קצין בכיר, חוסיין עלי ג'וודאן, שדרגתו "עקיד" – דרגה המקבילה לאלוף-משנה בצה"ל.