התביעה ברומניה הודיעה היום (שבת) על פתיחת חקירה פלילית נגד חמישה רופאים, שלפי החשד השתילו בגופם של מטופלים מאות קוצבי לב שנלקחו מגופות של מאושפזים שהלכו לעולמם.
אחד הרופאים, שעובד בבית חולים בעיר יאשי שבמזרח המדינה, נעצר להמשך חקירה. התובעים מאשימים אותו בלקיחת שוחד ובכך שניצל לרעה של סמכותו. לפי התובעים, הרופא העצור פיקח על ארבעת הרופאים האחרים, שסיפקו לו את קוצבי הלב שנלקחו מהגופות. אותם מכשירים רפואיים הוצאו מהגופות על-ידי הרופאים ללא אישור שנתנו המטופלים לפני מותם, או בני משפחותיהם.
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
התובעים טוענים כי הרופא שהנהיג את החבורה ביצע 238 השתלות של קוצבי לב בשבע השנים האחרונות. השימוש החוזר בקוצבי הלב העמיד את המטופלים בפני סכנות רבות - בראשן מוות.
התביעה ציינה כי חלק גדול מקוצבי הלב שעליהם המליץ הרופא לא היו הכרחיים. ההמלצות היו בעקבות דיאגנוזות שקריות, או מרשמים תרופתיים שניתנו בעבר שנועדו לגרום לתסמינים מסוימים.
מערכת הבריאות של רומניה סובלת משחיתות ופוליטיזציה ונחותה מרוב מדינות האיחוד האירופי. מבין חברות האיחוד, התקציב שמשקיעה רומניה במערכת הבריאות הוא הנמוך ביותר.
רומניה הקימה בית חולים אחד בלבד בשלושת העשורים האחרונים. לאור מצב מערכת הבריאות הציבורית ברומניה עשרות אלפי רופאים ואחים עזבו אותה והיגרו למדינה אחרת.