חסן ותד (29) ודיאב ותד (21) נמחצו למוות אתמול באתר בנייה בו עבדו בטירת כרמל, אחרי שמעלית קרסה על מכולה. חמזה ותד, קרוב משפחתם של השניים, אמר היום (שני) לאולפן ynet כי "יש תחושה שכל אתרי הבניה הם הפקר, כל יום שומעים על אחד או שניים שנהרגים".
לדבריו, "אין ביטחון, אין בטיחות. המסר שלי לכל מי שעובד באתרים, הוא שבלי פקח ובלי מהנדסים - שלא ייכנסו, שלא יעבדו שם. זה יגן על החיים שלהם". בשנת 2022 נהרגו כבר 44 בני אדם באתרי הבנייה, ועוד עשרות נפצעו - רבים מהם נותרו עם פציעות חמורות שלא ניתנות לשיקום.
2 צפייה בגלריה
דיאב ותד, חסן ותד וזירת התאונה
דיאב ותד, חסן ותד וזירת התאונה
דיאב ותד, חסן ותד וזירת התאונה
(צילום: אלעד גרשגורן)

2 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה
(צילום: אלעד גרשגורן)
-שמעת מחסן או מדיאב משהו על אתר הבנייה הזה? שהם מרגישים לא בטוחים? "לא, אני שומע הרבה מאנשים שעובדים באתרי בניה, שאין פקחים, שאין מהנדסים. נהרגים בעיקר ערבים, או ישראלים ערבים או מהשטחים, זו בעיה רצינית".
-אתה חושב שבגלל זה המדינה מפקירה את כל מה שקורה בענף הזה? "לא, אני לא רוצה להאשים אף אחד, אבל שיתחילו לטפל בזה כמו שצריך, שלא יפקירו עוד. מספיק, יום עצוב יש לנו, יום נוראי, איבדנו שני בחורים, מאתמול אנחנו סובלים וזה קשה מאוד, לכל אנשי הכפר".

"חסן התחתן לפני שנה, אב טרי לתינוק בן חודשיים או שלושה, וכל אחד מהם יש לו את החלומות שלהם, פתאום זה נקטע", סיפר חמזה. "דיאב שאני מכיר אישית, הוא שכן וקרוב משפחה, הוא רצה לחסוך כסף, תמך במשפחה, בלימודים של האחיות שלו, והוא רצה גם ללמוד, ללכת לאוניברסיטה, להתחיל בקריירה חדשה ועתיד טוב. אז מישהו שהולך לחסוך קצת כסף, לעבוד באתרי בניה, יקבעו את מותו? זה בעיה".
"האירוע היה אתמול בבוקר, עד עכשיו אנחנו מקווים או מחכים לאישור הקבורה, לאישור המשטרה, שישחררו את הגופות מאבו כביר", הוסיף חמזה.
מבית החולים רמב"ם נמסר הבוקר כי מצב שלושת הפצועים שעדיין מאושפזים מהתאונה השתפר הבוקר והוא מוגדר כבינוני, שניים מהם מאושפזים במחלקות הכירורגיות והשלישי במחלקה אורתופדית לאחר שנותח אתמול.
התאונה הקשה אירעה אתמול סמוך לשעה 10:00, אז חלק ממעלית שירות נפל מקומה 12 על שתי מכולות, שאחת מהן התהפכה ומחצה למוות את שני הפועלים. ככל הנראה, החלק של המעלית נפל בזמן שהעובדים ניסו להגביה אותה לקומה 16. במהלך קריסתה פגעה המעלית במכולה ששימשה כמשרד באתר, ואז המכולה העליונה התהפכה על שני הפועלים והרגה אותם במקום. המשטרה פתחה בחקירה בשיתוף מינהל הבטיחות בזרוע העבודה ויחידת פלס המשטרתית.
ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר בחקירה פלילית המתנהלת נגד מספר חשודים ובהתאם לנוהל, גופות המנוחים הועברו למכון הלאומי לרפואה משפטית בת"א לצורך ביצוע בדיקות הכרחיות. המכון טרם סיים את סדרת הבדיקות שבאחריותו ולכן לא ניתן אישור לשחרור הגופות. משטרת ישראל פועלת במאמצים גדולים מול המכון לסיום הבדיקות ובהתאם לאישור הפרקליטות יתקבל האישור ע"י המשטרה".