המפלגה השמרנית בבריטניה תכריז ב-5 בספטמבר על מחליפו של בוריס ג'ונסון בהנהגת המפלגה ובראשות הממשלה, בתום הקרב המכריע בבחירות הפנימיות. עד כה 11 מועמדים שמרנים החליטו להתמודד בבחירות הפנימיות. המבחן הראשון שלהם יהיה כבר היום.
3 צפייה בגלריה
 בריטניה נערכת לבחירות פנימיות ב מפלגה השמרנית בוריס ג'ונסון רישי סונאק פני מורדנט
 בריטניה נערכת לבחירות פנימיות ב מפלגה השמרנית בוריס ג'ונסון רישי סונאק פני מורדנט
ג'ונסון ושניים מהמועמדים הבולטים להחליפו: פני מורדנט ורישי סונאק
(צילום: gettyimages, EPA, רויטרס)
ועדת 1922 של המפלגה השמרנית, שאחראית על הבחירות שבסופן תכריז המפלגה על זהות המנהיג החדש שלה, הודיעה אמש שהמועמדים להנהגת המפלגה יזדקקו היום לתמיכה של 20 מחוקקים לפחות כדי לצלוח את השלב הראשון. למפלגה השמרנית יש 358 מחוקקים בבית הנבחרים.
המועמדים שיעלו לשלב השני, שיהיה ביום חמישי, יזדקקו לתמיכה של 30 מחוקקים לפחות. הרף ימשיך לעלות, עד שהרשימה תצטמצם לשני מועמדים. במהלך הקיץ יידרשו כ-200,000 חברי המפלגה לבחור באחד משני המועמדים הסופיים לתפקיד מנהיג המפלגה וראש הממשלה הבא.
3 צפייה בגלריה
בוריס ג'ונסון
בוריס ג'ונסון
ג'ונסון מודיע על התפטרותו בשבוע שעבר
(צילום: EPA)
בסקר שפורסם אתמול באתר Conservative Home הגיעה פני מורדנט, שהייתה שרת ההגנה הראשונה של בריטניה (וכיהנה בתפקיד 85 יום בלבד), למקום הראשון מבין המועמדים. מורדנט קיבלה 20% בסקר והקדימה את חברת הפרלמנט קמי בדנוק (19%), שר האוצר רישי סונאק - שהתפטרותו בשבוע שעבר בישרה על קריסת ממשלת ג'ונסון (12%), שרת החוץ ליז טראס והתובעת הכללית סואלה ברוורמן (שתיהן עם 10%). סג'יד ג'וויד, שר הבריאות שהתפטר יחד עם סונאק, קיבל בסקר שפורסם היום רק 3% מהקולות.

3 צפייה בגלריה
שרת החוץ של בריטניה ליז טראס
שרת החוץ של בריטניה ליז טראס
שרת החוץ של בריטניה ליז טראס
(צילום: EPA)
שר ההגנה של בריטניה בן וואלאס, שסומן בסקרים שפורסמו בסוף השבוע כמועמד המועדף על חברי המפלגה השמרנית להחליף את ראש הממשלה הפורש בוריס ג'ונסון, הודיע בסוף השבוע שהוא לא יתמודד בבחירות הפנימיות. הודעתו הפכה את המרוץ לתחרותי עוד יותר.
ג'ונסון, נזכיר, התפטר ביום חמישי בצל פרשת כריס פינצ'ר ופרשת מסיבות הקורונה, שגרמו לשריו ולחברי הפרלמנט של המפלגה לאבד אמון בו, והוא אמור לפנות את הכיסא כשהמפלגה תבחר יורש.
פורסם לראשונה: 23:42, 11.07.22