אש נפתחה הבוקר (שלישי) לעבר לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב במהלך פעילות ברהט למעצר חשודים בעבירות ביטחוניות. הלוחמים הגיבו בירי ונטרלו את החשוד החמוש, בן 27 תושב העיר, ומותו נקבע במקום. לא היו נפגעים בקרב הלוחמים.
המסתערבים היו בפעילות של שב"כ, בדרכם לעצור שני יעדים שהיו חשודים כאמור בעבירות ביטחוניות. אחד היעדים נעצר, אך השני עדיין לא. החשוד שנהרג מהירי היה במקום ללא קשר לפעילות הביטחונית, ומתחקור ראשוני במג"ב עולה שהמסתערבים צעקו שהם משטרה. המנוח כיוון לעברם ונורה למוות, ובמקביל חשודים אחרים פתחו באש. במשטרה חושדים כי יש מעורבים נוספים שירו לעבר המסתערבים וצפויים מעצרים נוספים, מלבד עם היעד של שב"כ שטרם נעצר.
2 צפייה בגלריה
האקדח שנמצא בזירה
האקדח שנמצא בזירה
האקדח שנתפס בזירת האירוע
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
ההרוג סנד באלם אלהרבד
ההרוג סנד באלם אלהרבד
החשוד שנהרג, סנד סאלם אלהרבד
מהמשטרה נמסר כי הכוחות היו בסכנת חיים, וכי החשוד שהיה חמוש סיכן את חייהם. במקום נתפס האקדח של החשוד יחד עם מחסנית ותחמושת.
החשוד שנהרג הוא סנד סאלם אלהרבד, נשוי ואב לשלושה ילדים. האירוע התרחש בין שכונה 12 לשכונה 14 בעיר רהט - שכונות שהיו במוקד של סכסוכי משפחות שהיו לאחרונה - אך על פי התושבים ברהט וקרובי משפחתו של ההרוג הוא "לא קשור לסכסוך בין שתי משפחות".
ראש העיר רהט, פאיז אבו סהיבאן, אמר כי הוא "מגנה את פעילות המשטרה שגמרה לתוצאה כל-כך טראגית". על אף שהשוטרים אמרו כי החשודים ירו לעברם, טען אבו סהיבאן כי "יש דרכים רבות לעצור בן אדם ולא לעשות לו משפט שדה. אנחנו בעד איסוף אמל"ח בעיר כי כל התושבים סובלים מזה, אבל צריך לפעול בחוכמה ולא לייצר פרובוקציות. ברהט יש שב"חים, אנשים שעובדים בבניין ובחקלאות. זה דבר מוכר, יודעים איפה הם נמצאים, וככה אירוע כזה נגמר? המשטרה עשתה דין לעצמה". אבו סהיבאן הודה שעדיין לא קיבל גרסה רשמית מהמשטרה למקרה.
לדבריו, "אנחנו רוצים שהמשטרה תתפוס אנשים שמחזיקים בנשק בלתי חוקי, אבל החיסול הבוקר הוא מגונה. אני מקווה שזה לא יגיע להתפרעויות. תושבים אומרים לי שהצעיר שנהרג נקלע למקום ולא קשור לירי".
קרוב משפחתו של המנוח שגר בקרבת מקום טען: "זה קרה בסביבות השעה 04:00 לפנות בוקר. שמעתי את הירי וקמתי, התקשרנו מיד לאמבולנס. השוטרים היו שם יותר משעה כשהוא זרוק על הכביש, לא הסכימו שצוות רפואי יגיע אליו".