היא בת 90, חסרת יכולת תקשורת ויכולת תזוזה כמעט לחלוטין. והיא נאנסה במקום שהיה אמור להגן עליה, על ידי מי שאמור היה לטפל בה.
פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד גברה בזה (44) מאשקלון. הוא נאשם בכך שבמסגרת עבודתו בבית האבות "בית הלפרין" בעיר אנס את אחת מהדיירות במקום, ככל הנראה באמצעות חפץ, וגרם לה חבלה חמורה.
מכתב האישום שהגישה עורכת הדין אלכס דרנבוים עולה כי בזה הועסק כעובד סיעודי בבית האבות באשקלון. מתוקף תפקידו, הוטלה עליו האחריות למחייתה, בריאותה ושלומה של הקשישה.
בחודש נובמבר, במהלך אחת ממשמרות הלילה שבהן עבד גברה, הוא נכנס לחדר שבו שהתה הקשישה ואנס אותה באמצעות חפץ. כתוצאה ממעשיו נגרם לה קרע פנימי. בבוקר התגלה הדימום על ידי הצוות הסיעודי, שטיפל בקשישה. היא הובהלה לבית החולים שם עברה ניתוח חירום ונזקקה למנות דם.
כתב האישום מייחס לבזה עבירות של אינוס בנסיבות מחמירות וגרימת חבלה חמורה לחסר ישע על ידי אחראי. במקביל הגישה עורכת הדין דרנבוים בקשה להארכת מעצרו, במסגרתה כתבה כי בזה "פעל באכזריות כלפי הנפגעת, אישה חסרת ישע שהוא אחראי עליה, וגרם לה לפגיעה חמורה ולסכנה ממשית".