התפתחות בחקירת הפסיכותרפיסט החשוד בעבירות מין: תלונה שנייה הוגשה במשטרה נגד ד"ר נחום נוסבאום (65) מקריית אתא, על ידי גבר שטופל אצלו בעבר. שני מטופלים נוספים מתלבטים אם להגיש תלונה גם כן.
המתלונן הנוסף (41), סיפר לחוקרים כי טופל אצל נוסבאום מאז שהיה בן 24, בין השנים 2011-2005. לדבריו, המטפל פגע בו פגיעה ממשוכת במשך אותן השנים, כאשר הדבר נעשה במהלך "דמיון מודרך".
1 צפייה בגלריה
החשוד נחום נוסבאום בבית המשפט
החשוד נחום נוסבאום בבית המשפט
"החשד מתחזק מהארכת מעצר להארכת מעצר". נוסבאום בבית המשפט
(צילום: גיל נחושתן)
נוסבאום, ד"ר לעבודה סוציאלית ומרצה, נעצר לפני כשבועיים לאחר שהמתלונן הראשון, כיום בן 30, הגיש תלונה במשטרה וטען שהמטפל עשה בו עבירות מין במשך כעשור, מאז שהיה בן 12. המשטרה ערכה חיפוש בקליניקה שלו והחרימה את המחשב והטלפון הנייד שלו. בעדותו סיפר המתלונן כי בטיפולים אצל החשוד, ביצע בו המטפל מעשים מגונים, בכך שנגע במקומות מוצנעים בגופו "באמתלה של טיפול נפשי".
הבוקר הובא החשוד פעם נוספת לבית משפט השלום בקריות, שם ביקשה המשטרה את הארכת מעצרו בפעם השביעית. בבקשה נאמר כי הוא חשוד בביצוע עבירות של מעשה מגונה בקטין עד גיל 16, מעשה מגונה בקטין מעל גיל 14 תוך ניצול יחסי תלות, מרות, חינוך והשגחה, ומעשה מגונה של מטפל נפשי במטופל. עוד נטען כי קיים חשד שפגע במטופלים נוספים.
גם בדיון היום הציג נציג המשטרה דו"ח חסוי לשופט, ובו מפורטות פעולות החקירה שעל החוקרים לעשות ולהשלים, חלקן על פי בקשת פרקליטות מחוז חיפה המלווה את החקירה.

נציג משטרת זבולון, רס"ב פרדי סטריז'קוב, אמר בדיון כי "יש כרגע שתי תלונות נגד החשוד, ויש עוד שניים שאנחנו מנסים לעודד להגיש". הוא הוסיף כי התלונה השנייה הוגשה שלשום, והנטען בה טרם הוטח בפניו של נוסבאום.
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של החשוד בשבעה ימים נוספים. "כבר עתה יש יותר מחשד סביר שהחשוד ביצע את העבירות המיוחסות לו", אמר סטריז'קוב. "החשד מתחזק מהארכת מעצר להארכת מעצר, כל זה מעצים את עילת המסוכנות כלפי הקורבנות וכלפי הציבור".
סנגוריו של נוסבאום, עורכי הדין תמי אולמן ויעקב שלומוביץ, ביקשו לשחררו. "אנו רואים כיצד המשטרה פועלת, פונה למתלוננים פוטנציאלים ומנסה לשכנע אותם להגיש תלונה", אמרה עו"ד אולמן. "מדובר באותו מתלונן שני ששנים לא הגיע להגיש תלונה והעובדה שפונים אליו ולוחצים אותו כמו שלוחצים שניים נוספים בוודאי עושה את שלה. יש לי חשש שהמשטרה עושה דברים שאסור לה לעשות". בסופו של דבר, הגיעו הצדדים להסכמה ומעצרו של נוסבאום הוארך בארבעה ימים נוספים.
סגן-ניצב זיו מלמוד, קצין חקירות מודיעין בתחנת זבולון, אמר ל-ynet כי "עד כה הוגשו שתי תלונות נגד החשוד. אנחנו רואים את המקרים בחומרה רבה ובכוונתנו להמשיך ולחקור את המקרה ביסודיות וברגישות הנדרשת. אנחנו קוראים למתלוננים פוטנציאלים נוספים להגיע ולהגיש תלונה נגד החשוד בתחנת משטרת זבולון או בתחנת המשטרה הקרובה למקום מגוריהם".