1 צפייה בגלריה
אירוע האלימות בחטיבת ביניים באשדוד
אירוע האלימות בחטיבת ביניים באשדוד
התקיפה באשדוד
המשטרה פתחה בסוף השבוע בחקירה בעקבות תיעוד שבו נראה נער בן 14 תוקף נער אחר בחטיבת ביניים באשדוד. הנער התוקף ביקש שיצלמו אותו, וכפי שניתן לראות בתיעוד שהופץ במהירות בין התלמידים וברשתות, המצלמה מלווה אותו עוד לפני שתקף את הקורבן. התוקף, אגב, לא חדל ממעשיו גם כשהגיעה מורה למקום וניסתה למנוע ממנו להמשיך.
התקיפה אירעה ביום שלישי האחרון, ובעקבות תיעוד שהגיע לידי חוקרי המשטרה נפתחה חקירה. הנער החשוד, שבתיעוד נראה מכה בחוזקה באגרופים בקורבן ואף בועט בראשו, התייצב בתחנת המשטרה באשדוד, שם הוא נחקר בחשד לתקיפה ושוחרר בליווי מבוגר בתנאים מגבילים.
"אנחנו מזועזעים מהאירוע הזה, ועוד יותר מזה שהוא עבר לילדים במהירות ואין כמעט ילד שלא ראה את הסרטון", סיפר ל-ynet הורה לאחד הילדים בבית הספר. "פשוט כאב הלב שזה מה שעשו לו. הקורבן הוא ילד טוב, תלמיד כיתת מופת. מעולם הוא לא הסתבך. הנער המכה פשוט תכנן את הכול וגם חיכה שיצלמו אותו כדי שאחר כך יהיה אפשר לפרסם.
"בית הספר עוד לא אמר דבר על זה ורק הודיעו שתצא הודעה רשמית בקרוב. אני לא מבין איך דבר כזה עובר לסדר היום. הוא הפשוט התנפל עליו ללא סיבה, סתם כדי לעשות סרטון. מזעזע, אין מילים. הילדים גם בהלם. אני מצפה שהאדמה תרעד בגלל אירוע כזה, ושלא ינסו לטאטא את זה מתחת לשטיח".
רק הערב, בעקבות פרסום התקרית, הפיצה מנהלת בית הספר הודעה להורים, שבה לא כינתה את התקרית "תקיפה" - אלא כתבה כי מדובר ב"אירוע אלימות חמור" בין שני תלמידים. "צוות בית הספר פעל להפסקת האירוע ולהפרדה בין התלמידים", נכתב. "כמו כן המשיך הטיפול במקרה על פי נהלי משרד החינוך. האירוע נמצא תחת חקירה ובדיקה של משטרת ישראל ולפיכך לא נוכל להתייחס לפרטי האירוע".
לדברי המנהלת, "מטרתנו כבית חינוך היא לשמור על תחושת המוגנות של תלמידינו ושל הצוות החינוכי ולגנות כל אלימות. לפיכך, מחר בבוקר נפתח את יום הלימודים בשעה 8:30, בשיעורי חינוך - בשיח בנושא מוגנות, אפשרות לשיתוף והעברת מסרים המקדמים חברות, עזרה הדדית ומניעת אלימות. צוות בית הספר, עיריית אשדוד והפיקוח מלווים את האירוע. במידה ואתם מרגישים כי עולה קושי רגשי או ילדכם מביע מצוקה כלשהי, אתם מוזמנים לפנות לצוות בית הספר, למחנכות או ליועצות".
ראש העיר יחיאל לסרי אמר כי "אירוע האלימות שהתרחש השבוע בין כותלי בית הספר באשדוד מזעזע בחומרתו, ומטופל באפס סובלנות וברגישות החינוכית המתבקשת על ידי המשטרה, הנהלת בית הספר, מנהל החינוך בעירייה ומשרד החינוך". לדבריו, "המסר שלנו נגד אלימות מכל סוג שהוא, בוודאי בבית הספר בו התלמידים צריכים להיות מוגנים באופן מלא ובטוח, הינו חד-משמעי. מערכת החינוך יחד עם גורמי האכיפה יביאו זאת לידי ביטוי במיצוי הדין עם הנער המכה".
"הנהלת בית הספר בו התרחש האירוע מקיימת קשר אישי עם כלל הורי התלמידים, הכולל הסבר על האירוע ועל הפעולות הננקטות להבטיח את מוגנות התלמידים. בנוסף, הנחיתי לקיים מחר בכל מערכת החינוך באשדוד שעת לימודים, שתעסוק בשיח על מניעת אלימות לסוגיה. לא נקל ראש ולא נשלים עם אלימות פיזית, מילולית, או אחרת, ונמשיך לדאוג שכל בית ספר יהיה בית בטוח עבור תלמידיו. אירוע מסוג זה עלול לערער את תחושת הביטחון של התלמידים, ויחד עם צוותי ההוראה ההורים והתלמידים נשיב את תחושת הביטחון הזו במהירות האפשרית".