המשטרה הודיעה הבוקר (רביעי) כי פענחה את רצח איה עסיוי (אבו חג'אג') בלוד, שאירע לפני כחודש. אחיה בן ה-14 חשוד שדקר אותה 20 דקירות סכין לאור יום במרכז העיר לוד, לעיני ילדיה בני 4 ו-5, כשהיו בדרכם לגן הילדים. בן הדוד שלהם, נער בן 15, נהג ברכב המילוט מזירת הרצח עד לביתם בחורה שבנגב. אביה של הקורבן הוא שתכנן ושלח את בנו לרצוח את אחותו. איה בת ה-25, הייתה בהיריון מתקדם.
2 צפייה בגלריה
אירוע דקירה בלוד
אירוע דקירה בלוד
תיעוד הדקירה
2 צפייה בגלריה
איה עסיוי
איה עסיוי
איה עסיוי (אבו חג'אג')
חוקרי היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה במרחב שפלה, פתחו בחקירה לפני כחודש עם קבלת הדיווח על המקרה. לפי גורמי רפואה, איה פונתה במצב קשה לקבלת טיפול במרכז רפואי, אך שם נקבע מותה ומותו של העובר שנשאה ברחמה. עם התפתחות החקירה וביסוס הראיות, עלה החשד כי אחיה בן ה-14 של הקורבן דקר אותה למוות, ולאחר מכן נמלט מהזירה ברכב שהמתין לו, בו נהג בן דודו בן ה-15 אל הדרום. מעצרם של החשודים הוארך בהתאם לצורכי החקירה וממצאיה. בסיומה, עם גיבוש תשתית ראייתית, הוגשה נגדם בבית משפט השלום בראשון לציון הצהרת תובע בדבר כוונה להגיש נגדם כתב אישום בימים הקרובים.
"בשלב הזה אין לנו מניע מדויק וברור למה האישה נרצחה באכזריות רבה לעיני ילדיה", אמר חוקר בכיר ביל"פ. "מבחינת הראיות שאספנו ניכר שהאבא נמצא במערכת יחסים מורכבת עם בתו. לפני מספר חודשים הוא היכה אותה, אולם הבת טענה שנפלה וסירבה להתלונן. הוא זה שתכנן את הרצח של בתו, ושלח לשם כך את בנו מאשתו השנייה שאיתה הוא מתגורר בחורה, ואת בן הדוד, נער בן 15 ללא רישיון נהיגה, שנוהג ברכב המילוט מלוד חזרה לנגב".
לדבריו, "ההגעה המהירה שלנו לחורה סייעה לנו לעצור את הנער הדוקר, כשעל מכנסיו כתמי דם. בבדיקה התברר שהדם שייך לאחותו, אותה דקר למוות רק שעתיים קודם. בנוסף, על היד שלו היה פצע שכן במהלך הדקירות הוא פצע את עצמו". כבר בחקירה הראשונית עלה החשד שהאבא של הנער הוא זה ששלח את בנו למשימת הרצח.
שלושת החשודים שומרים על שתיקה בחקירה ואינם מתרגשים כשהחוקרים מטחים בהם ראיות שיש בהן לכאורה לקשור אותם לרצח. "מדובר בשלושה חשודים שמכחישים מרגע מעצרם מעורבות באירוע. גם כשמראים להם בחדר החקירות ראיות חד-משמעיות שקושרות אותם לרצח, הנער בן ה-14 מחייך ולא עונה", סיפר החוקר. כתב האישום נגד החשודים אמור להיות מוגש עד ליום שישי הקרוב.
"איה הייתה אישה נהדרת, כולנו אהבנו אותה", סיפרה קרובת משפחה של המנוחה. "למרות שסבלה מנכות, היא הייתה מוכנה לעזור תמיד. בתקופה האחרונה היא סיפרה על הילד שחיכתה ללידתו. היא הכינה לו דברים וחיכתה כל כך שיגיע, אבל הרוצח רצח אותה ואת העובר".
קרובת המשפחה הוסיפה: "איה הייתה הפרח של המשפחה, הם חטפו לנו את הנשמה. אני מקווה שהרוצחים יקבלו את העונש הכי קשה ושלא יקלו איתם. לרוצחים כאלו אסור לראות את האור".