3 צפייה בגלריה
ההפגנה נגד ישראל בבאזל
ההפגנה נגד ישראל בבאזל
התחבורה הציבורית נעצרה, האבטחה תוגברה. ההפגנה נגד ישראל בבאזל
כ-1,000 מפגינים פרו-פלסטינים הגיעו היום (ראשון) לגשר על נהר הריין בעיר באזל שבשוויץ, מלווים בדגלי פלסטין ובכרזות נגד מדינת ישראל, כדי למחות מול כנס של ההסתדרות הציונית העולמית. ההפגנות צפויות להימשך גם מחר, ובינתיים לא נרשמו אירועים חריגים.
ההפגנה היום נערכה מטרים ספורים מהאולם בו נערך הכנס לציון 125 שנים לקונגרס הציוני הראשון, שנערך בבאזל בשנת 1897. המשטרה השוויצרית עצרה את התחבורה הציבורית בסמוך לאולם הכנסים ותגברה את האבטחה, בתוך אולם הכנסים נמצאים כ-1,400 נציגים יהודים מ-38 מדינות, שדנו באתגרי מדינת ישראל ובחזונו של חוזה המדינה ומייסד הקונגרס הציוני הראשון, בנימין זאב הרצל.
3 צפייה בגלריה
ההפגנה נגד ישראל בבאזל
ההפגנה נגד ישראל בבאזל
נהר הריין נסגר לתנועת ספינות. ההפגנה על הגשר בבאזל
3 צפייה בגלריה
ההפגנה נגד ישראל בבאזל
ההפגנה נגד ישראל בבאזל
"125 שנים אחרי הקונגרס הראשון, אף אחד לא יכול לכבות אותנו". ההפגנה היום
בעקבות התראות על הפגנות ענק פרו-פלסטיניות, ממשלת שוויץ העבירה החלטה לתקצב את האבטחה במקום ב-5.7 מיליון יורו. לצורך כך, נהר הריין באזור נסגר לתנועת ספינות, השטח האווירי סגור במשך ימי הקונגרס, ואזור אולם הקונגרס יאובטח על ידי אלפי שוטרים וחיילים.
בכל פינה באזור הכנס הוצבו כוחות מיוחדים ואנשי ימ"מ שוויצרים, שלא לוקחים סיכונים ועושים הכול כדי שהאירוע יעבור בשלום. ההפגנות מול הכנס עברו ללא אירועים חריגים, ומפגינים קראו קריאות "Free Palestine" ו"להפסיק את הכיבוש".
יעקב חגואל, יושב ראש ההסתדרות הציונית העולמית, אמר כי האירוע ימשיך להתנהל במתכונתו הרגילה: "הגענו לבאזל כי כאן, במקום הזה, נולדה למעשה הציונות. 125 שנים אחרי אותו קונגרס, אף אחד לא יכול לכבות אותנו, אנחנו נמשיך את הכנס במתכונתו הרגילה, הכוללת תוכן עשיר ושיח משותף כדי לתכנן עתיד טוב יותר למדינת ישראל".
שר התפוצות נחמן שי נאם בערב הפתיחה של הכנס, והתייחס למערכת היחסים בין ישראל ליהודי התפוצות: "בלי יהדות התפוצות, ככל הנראה לא הייתה קמה מדינת ישראל. זהו הזמן לשאול מה אנחנו יכולים לעשות למען עתידם של יהודי העולם כולו, ומחובתנו למצוא דרכים לשלב ולהשמיע את קולם בתהליכי קבלת ההחלטות של מדינת ישראל".