שר החינוך לשעבר, ח"כ יואב גלנט (הליכוד), התייחס לזינוק בתחלואת נגיף הקורונה, ובריאיון באולפן ynet תקף את מחליפתו יפעת שאשא ביטון. "היא מסירה מעצמה אחריות על הקורונה, אם בנט היה יכול - הוא היה מפטר אותה", טען. גלנט אף הציע לבנט, שאותו כינה "מזכיר ממשלה שמכהן כראש ממשלה", להיעזר בשירותיו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו במאבק בקורונה.
"על כל נושא הבדיקות יצטרכו לעשות פה ועדת חקירה", אמר גלנט. "הצלחה מחייבת הכנה מוקדמת, הממשלה הזאת לא נערכה לשום דבר. אנחנו בעיצומו של גל חמישי ולא הכינו שובר גלים. שובר הגלים היה צריך לבוא בדמות של הגדלת חיסונים והחדרת ההנחיות של שמירת מרחקים ובידוד חברתי. שני הדברים האלה לא נעשו".
3 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטון
"אם בנט היה יכול - הוא היה מפט אותה". שאשא ביטון
(צילום: לע"מ)
לטענת גלנט, "הבעיה העיקרית של הממשלה היא דוגמא אישית. "הציבור רואה שלפיד וליברמן מתעקשים לא להיות בקבינט הקורונה, ואפילו מעבירים חקיקה מיוחדת שתוציא אותם מהעניין הזה. בנט מודיע שילדים צריכים להתחסן ולא לנסוע לחו"ל ובמקביל אשתו וילדיו נוסעים לחו"ל, הציבור מבין את העניין הזה. כשרואים אלפי אנשים חוגגים במסיבות בסוף השנה - הציבור מבין את זה. מאותו רגע לממשלה אין סמכות מוסרית, וכשאין לה סמכות מוסרית ודוגמא אישית היא לא יכולה להנהיג".
גלנט, שכיהן כשר החינוך בממשלה הקודמת, העביר ביקורת על שרת החינוך הנוכחית יפעת שאשא ביטון. "שרת החינוך בגיבוי הממשלה אומרת על הקורונה 'זו לא בעיה שלי, זו בעיה של משרד הבריאות'. זה כאילו ששר הביטחון היה אומר 'שמעו, זו לא בעיה שלי, פיקוד העורף יתעסק בעניינים אחרים'. זו בעיה, הרי יש פה התגייסות למאמץ לאומי, והראשונה שלא מתגייסת למאמץ הלאומי זו ממשלת ישראל.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ונפתלי בנט
בנימין נתניהו ונפתלי בנט
"אם לבנט הייתה יושרה - הוא היה נעזר בנתניהו". ראש הממשלה ויו"ר האופוזיציה
(צילום: נעם ריבקין פנטון, מתוך האינסטגרם)
"אם בנט היה יכול הוא היה מפטר אותה. היא מחבלת במאמצים שלו למה הוא לא מפטר אותה? כי היא האצבע ה-61. לא משנה מה יקרה היא תפיל לו את הממשלה, אז כל אחד הוא מלך פה. המקור לסמכות אצל כל אדם בכל תפקיד, בוודאי בתפקיד ציבורי רם דרג, הוא הנשיאה באחריות. מה היא אומרת בעצם? היא אומרת 'אני לא אחראית - זה אחריות של מישהו אחר'. מה שבטוח במאה אחוז זה שהציבור לא יודע מה ההוראות. הממשלה לא מבינה איך להעביר מסר למיליונים, הם לא מבינים שאנשים צריכים דברים פשוטים, והציבור מבולבל".
לדברי גלנט, בנט צריך להיעזר בראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בהתמודדות עם המגפה. "אם לבנט הייתה יושרה, הוא היה לוקח את נתניהו, שהביא הנה את החיסונים, שראה את זה לפני כל העולם ושגרם לזה שרוב אוכלוסיית ישראל הייתה מחוסנת בשני חיסונים - ומשתמש בו. במקום זה כל הגישה היא גישה לעומתית, כל הגישה היא גישה מקניטה, כל הגישה היא גישה למעשה אנטי-דמוקרטית".
3 צפייה בגלריה
מנסור עבאס
מנסור עבאס
"המטרה שלו היא השתלטות עוינת על מדינת ישראל". עבאס
(צילום: שרון צור)
גלנט התייחס להתפרעויות בנגב בעקבות נטיעות קק"ל והאשים בכך את ראש הממשלה בנט ואת יו"ר רע"מ מנסור עבאס. "הבדואים בהנהגת התנועה האיסלאמית רע"מ מזהים את החולשה של הממשלה, ובמיוחד את החולשה של בנט, והם חוגגים על העניין הזה. הרי מה שעושים פה זה קביעת קווי תיחום שמעולם לא היו בשום תסריט במדינת ישראל. הבדואים מתייחסים לנגב כאילו הוא כולו שלהם, והם מודיעים למדינת ישראל מה מותר לה ומה אסור לה. דבר כזה עוד לא קרה".
"אני חושב שהמטרה של עבאס היא השתלטות עוינת, בשלב ראשון על הנגב ולאחר מכן על מדינת ישראל", המשיך גלנט. "אני חושב שאנחנו צריכים להוציא את התנועות האיסלאמיות אל מחוץ לחוק. כפי שעשינו לפלג הצפוני צריך לעשות גם לפלג הדרומי. הם חותרים להשתלט על מדינת ישראל".
על כך שראש הממשלה נפתלי בנט עדיין לא התבטא בנושא אמר גלנט: "אין ראש ממשלה בישראל. יש מזכיר ממשלה שהוא ממלא מקום של תפקיד ראש הממשלה. לפיד לא סופר אותו, ליברמן לא סופר אותו. אפילו שאשא ביטון לא סופרת אותו. ולכן הוא לא ראש ממשלה, הוא מזכיר הממשלה. הם במכירת חיסול, של הנגב ושל המדינה. וכל זה על מנת לשמור על הכיסא. זה מאוד מדאיג".