2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(צילום: EPA)
בן 45 מתל אביב, נעצר אמש (יום שלישי) בחשד שנסע בתוך שיירת ראש האופוזיציה בנימין נתניהו - ותקף מאבטח שביקש ממנו להפסיק לעשות זאת. לפי החשד, הגבר הגיע עד לביתו של נתניהו בקיסריה, שם המשיך להתעמת עם המאבטח ואיים לפגוע בו ובבני משפחתו. החשוד, מנגד, טוען שהותקף בעצמו על-ידי המאבטח - ובית המשפט שחרר אותו תוך הרחקתו מהמאבטחים ומקיסריה.
המקרה התרחש אתמול בלילה בכביש החוף מכיוון נתניה לחדרה. השיירה של נתניהו עשתה את דרכה לביתו של ראש האופוזיציה בקיסריה, וכמו בכל נסיעה המסלול פונה עבור השיירה. באותו הזמן האיש נסע בכביש והבחין שמפנים אותו עבור השיירה, והשתלב בין כלי הרכב שנסעו בה. לטענת המשטרה, החשוד החל לנסוע עם השיירה בזמן שהמאבטחים צופרים לו וכורזים לו לצאת ממנה.
בשלב מסוים עצר המאבטח את רכבו ואת רכב החשוד, וביקש ממנו להפסיק לנסוע עם השיירה. הגבר סירב להזדהות, וכשהשיירה הגיעה לבית נתניהו בקיסריה הוא הגיע למקום והחל להתעמת עם המאבטח ולא הסכים לעזוב. לפי החשד, הוא איים על המאבטח שיפגע בו ובבני משפחתו, ואף יגיע אליו הביתה. למקום הוזעקו שוטרי משטרת חדרה, ועצרו אותו.
החשוד הובא היום לדיון בבית משפט השלום בחדרה, שם ייחסה לו המשטרה עבירות של איומים ותקיפת עובד ציבור. היא ביקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים וטענה כי הוא בעל עבר פלילי עשיר, ועומד נגד מאסר על תנאי בר-הפעלה בגין עבירת אלימות ותקיפה.
2 צפייה בגלריה
כביש החוף
כביש החוף
כביש החוף
(צילום: נמרוד גליקמן)
עורך דינו מטעם הסנגוריה הציבורית, עו"ד ליעד ידין, טען כי מדובר בדיון פוליטי. לדבריו, החשוד מעריץ את נתניהו, ואתמול כשעמד בפקק ראה שמפנים את הכביש לשיירה הוא החל לנסוע אחריה. לטענתו, המאבטח ירד אליו, דיבר אליו בצורה לא-ראויה ותקף אותו. לאחר מכן, אמר עו"ד ידין, הגבר המשיך בנסיעה עד לביתו של נתניהו כדי לקחת מהמאבטח את פרטיו, ושם החל עימות נוסף ביניהם.
השופט יניב הלר החליט כאמור לשחרר את החשוד, אך ציין כי "עצם החוצפה או הפזיזות להתעמת עם מאבטחי שב"כ ראויה לגנאי". עם זאת, הלר אמר כי הוא לא סבור שרמת המסוכנות מצריכה מעצר בפועל - והורה להאריך את מעצרו של החשוד עד הערב, ולאחר מכן לשחררו בהתחייבות כספית שיתייצב לחקירה. כאמור, החשוד גם הורחק מאנשי יחידת אבטחת האישים ומקיסריה.