שלושה ימים ואין עדיין קצה חוט: חיפושים נרחבים אחרי הילדה בת ה-9 היימנוט קסאו שנעלמה בצפת. קסאו הלכה לחוג במרכז הקליטה בצפת, עברה מדלת לדלת וחילקה עלוני בחירות, ומיום ראשון ב-19:30 בערב איש לא ראה אותה.

רפ"ק מיכאל ג'ינו, המפקד על החיפושים, אמר הבוקר (ד') לאולפן ynet כי נמשכים המאמצים לוודא שהיא אינה נמצאת בתוך המבנה שבו היא נראתה לאחרונה: "פותחים מקררים, ארונות, מחסנים, שירותים, מקלט ואפילו את פיר המעלית. הבאנו טכנאים של מעליות שפתחו פירים, הסתכלו מעל ומתחת. שיטת העבודה היא לסרוק בכל המעגלים מהמבנה עצמו והחוצה. אנחנו משתמשים במאות שוטרים ומתנדבים, כלבנים, רחפנים ופרשים. מחפשים בעזרת כל הכוחות".
2 צפייה בגלריה
 התיעוד האחרון של הילדה היימנוט קסאו בת ה-9 שנראתה בפעם האחרונה במרכז הקליטה
 התיעוד האחרון של הילדה היימנוט קסאו בת ה-9 שנראתה בפעם האחרונה במרכז הקליטה
התיעוד האחרון של הילדה היימנוט קסאו בת ה-9 שנראתה נכנסת למבנה
יש תיעוד שלה נכנסת לבניין, אבל אין הוכחה שיצאה, ולכן ההערכה שלכם היא שהבניין הוא המפתח? "ההערכה היא שהבניין הוא המעגל המיידי והקרוב ואנחנו צריכים להיות בטוחים ב-100% שזיכינו אותו כמו שצריך ושללנו כמה שניתן את האפשרות שהיא אכן בתוך המבנה. אני חושב שעשינו את זה בצורה יסודית וטובה - כל חלל, וכל חדר נפתחו והגענו לרמה שפותחים מקררים, פותחים ארונות, מסתכלים מתחת למיטות, פותחים מזוודות בכל חדר וחדר, כל מחסן, כל תא שירותים, כל מקלט וכל פיר".
בשלב הזה אתם עדיין לא יכולים לומר שזיכיתם את המבנה לגמרי? "הסריקות נמשכות רק בשביל לייצר לנו איזשהו ביטחון שהוא קרוב ל-100%. אנחנו די בטוחים שהבניין זוכה ברמה שקרובה לוודאית. אנחנו עדיין מרכזים מאמצים גם בבניין עצמו אבל בהחלט ממשיכים למעגלים היותר חיצוניים ומרחיבים את מעגלי החיפוש עוד ועוד גם בעיר צפת וגם מחוצה לה".
2 צפייה בגלריה
החיפושים אחרי הילדה הנעדרת בצפת
החיפושים אחרי הילדה הנעדרת בצפת
החיפושים אחרי הילדה הנעדרת בצפת
(צילום: אפי שריר)
מי היה איתה בדקות האחרונות וכמה זמן לקח עד שהבינו שהיא נעלמה? יש הרבה מאוד ספקולציות בנושא הזה. "אנחנו ערים ומכירים את השמועות הרבות שרצות ברשתות החברתיות ובכל מיני פלטפורמות. רובן המוחלט לא נכונות והן סוג של דמיונות של אנשים. אנחנו יודעים שב-19:30 בערב ביום ראשון יש לנו תיעוד שלה נכנסת למרכז הקליטה. היא נצפתה בשעה הזאת על ידי בת משפחה כשהיא מחלקת עלונים לבחירות המקומיות מדלת לדלת. יש לנו עדות מאומתת שהיא הייתה שם. מסביבות השעה 20:00 בערב אף אחד כבר לא ראה אותה. הפער הוא בין השעה הזאת לבין 22:00 שבה קיבלה המשטרה לראשונה הודעה מסודרת על ההיעדרות שלה".
לגבי כיווני החקירה יש איזה כיוון שאתם מעריכים שהוא כרגע הנכון יותר? אנחנו יודעים שעירבתם גם יחידה של השב"ס. "זה נכון, עירבנו את יחידת צור של השב"ס שמתעסקת עם עבריינות מסוג מסוים רק על מנת לוודא ולשלול. זה לא היה כיוון חקירה. מלכתחילה, החקירה מתנהלת על ידי היחידה הבכירה ביותר של מחוז צפון. גם המפכ"ל הגדיר זאת כתיק הדגל של מחוז הצפון. אנחנו בודקים את כל הכיוונים, כל האמצעים מושקעים ועושים כל מה שניתן בשביל באמת להגיע לאיזשהו כיוון משמעותי לאיזה פריצת דרך משמעותית".

הרב ארז טייאג'ו, חבר המשפחה ורב הקהילה, אמר הבוקר: "אנחנו המומים מאוד באמת, זה מקרה נדיר כזה שאנחנו לא רגילים לראות במדינה במיוחד. אני מכיר את המשפחה, מלווה אותה מאז שהם עלו לארץ. משפחה מאוד מיוחדת. גם את הילדה אני מכיר אישית, וזה באמת כואב. ילדה מאוד חביבה וחרוצה, ופתאום ככה נעלמת ואנחנו לא יודעים מה קורה איתה.
"המשפחה מאוד כואבת, כל מרכז הקליטה על הרגליים, פשוט אין קצה חוט. אנחנו רוצים להודות לאנשים שבאו להתנדב ולעם ישראל שמתגייס לעזרתנו. אנחנו מאוד מקווים שימצאו אותם בחיים, כי אין אפשרות אחרת. אנחנו מתפללים עליה ומחזקים את המשפחה, ורוצים שהיא תחזור הביתה כמה שיותר מהר".