צפון קוריאה הודיעה היום (שבת) כי כ-800,000 אזרחים התנדבו לשרת בצבא, כדי להילחם "באמריקנים האימפריאליסטים". הטענה של פיונגיאנג מגיעה על רקע תרגילים צבאיים משותפים של ארה"ב ודרום קוריאה, ועליית מדרדגה בניסויי הטילים של המדינה המבודדת.
התרגילים שהחלו השבוע, בעקבות ניסויי הטילים הבליסטיים של פיונגיאנג והאיומים הגרעיניים שלה, הם הנרחבים מאז 2017. צפון קוריאה מתייחסת לתרגילים כהכנה לפלישה אליה, והזהירה כי תגובתה תהיה "מוחצת". סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית תיארה את התרגילים כניסיון אמריקני להוביל בסופו של דבר למלחמה גרעינית - וכי בתגובה מאות אלפי אזרחים התנדבו לצבא.
6 צפייה בגלריה
צפון קוריאה מצעד צבאי ל רגל 70 שנה ל מדינה קים ג'ונג און
צפון קוריאה מצעד צבאי ל רגל 70 שנה ל מדינה קים ג'ונג און
מצעד צבאי בצפון קוריאה, ארכיון
(צילום: AFP)
לפי סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית KCNA, רק אתמול כ-800,000 סטודנטים ועובדים הביעו נכונות להתגייס לצבא כדי להילחם בארה"ב. בתמונות שפורסמו בצפון קוריאה נראו צעירים ממתינים בתורים ארוכים, כביכול כדי לחתום על טפסי ההצטרפות לצבא.
בדיווח נאמר כי "ההתלהבות להתגייס מראה את הרצון הבלתי מעורער של הדור הצעיר למחוק ללא רחמים את מטורפי המלחמה, שעושים מאמצים אחרונים להשמיד את המדינה הסוציאליסטית היקרה שלנו".
6 צפייה בגלריה
צפון קוריאה קים ג'ונג און טקס אקדחים אנשי צבא
צפון קוריאה קים ג'ונג און טקס אקדחים אנשי צבא
השליט קים עם בכירים בצבא
(צילום: AFP)
ביום חמישי, בעקבות התרגילים הצבאיים הנרחבים של וושינגטון וסיאול, ערכה צפון קוריאה את הניסוי השני שלה מתחילת השנה בטיל בליסטי בין יבשתי. היא שיגרה לים, בין חצי האי הקוריאני ליפן, את הטיל Hwasong-17 - הטיל העוצמתי ביותר ששיגרה עד כה.
צפון קוריאה הגדירה את הניסוי כתגובה לתרגילים "הקדחתניים" של יריבותיה, תרגילים שלטענת השליט קים ג'ונג און גורמים להחרפת המתיחות. השיגור היה שעות לפני שנשיא דרום קוריאה יון סוק-יאול המריא לטוקיו לפסגה שבה דן בדרכים להתמודד עם השכנה הגרעינית.
6 צפייה בגלריה
תרגיל צבאי משותף של דרום קוריאה ו ארה"ב
תרגיל צבאי משותף של דרום קוריאה ו ארה"ב
התרגיל הצבאי המשותף של דרום קוריאה וארה"ב
(צילום: AFP)
ניסויי הטילים של פיונגיאנג נערכים בניגוד להחלטות האו"ם ומועצת הביטחון. שיגורי הטילים ופיתוח תוכנית הגרעין של פיונגיאנג מובילים להטלת סנקציות עליה מצד הקהילה הבינלאומית.
התרגילים הצבאיים של ארה"ב ודרום קוריאה נקראים "מגן החירות 23". הם החלו ביום שני, ויימשכו 11 ימים.