2 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה סיגריה סיגריות
אילוס אילוסטרציה סיגריה סיגריות
פצעה את שכנתה אנושות כי סירבה להביא לה סיגריה
(צילום: shutterstock)
פרקליטות מחוז ירושלים הגישה אתמול (שלישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד גלינה צוקרמן (49) בגין חבלה לאחר שדקרה בחודש שעבר את שכנתה שסירבה לתת לה סיגריה. השכנה נפצעה באורח קשה, איבדה את הטחול ואחת מכליותיה ונזקקה ליותר מעשר מנות דם.
מהאישום עולה כי צוקרמן, שמתגוררת בשכונת קטמונים בבירה, לקחה בערב 18 באפריל סכין מטבח באורך 20 סנטימטרים, החביאה אותה בבגדיה ועלתה לדירה של שכנתה וביקשה ממנה סיגריה. השכנה אמרה לצוקרמן שיש לה סיגריות לעצמה ובתגובה דקרה אותה הנאשמת במותנה עד שבנה של הקורבן הצליח לקחת את הסכין מידיה.
כתוצאה מהדקירה נגרם לשכנה פצע חודר במותן באורך ארבעה סנטימטרים עם מוקדי דימום עורקי, היא הורדמה והונשמה, עברה שני ניתוחים מצילי חיים ובמהלכם, כאמור, הוסרו מגופה הטחול וכליה. בכתב האישום צוין כי צוקרמן "גרמה למתלוננת חבלה חמורה שלא כדין בכוונה להטיל בה נכות או מום או לגרום לה חבלה חמורה, והחזיקה סכין מחוץ לתחום ביתה שלא כדין".

2 צפייה בגלריה
הנזקים לדלתות בית החולים בעקבות זריקת האבנים
הנזקים לדלתות בית החולים בעקבות זריקת האבנים
לא קיבל סיגריה. מטופל זרק אבנים על דלת בית החולים
במקביל, יחידת התביעות המשטרתית של מחוז ירושלים הגישה היום לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד גבר בן 48 מקריית גת בגין עבירות של היזק לרכוש, איומים והתנהגות פרועה במקום ציבורי. ב-26 באפריל אושפז הנאשם בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים וביקש מהמאבטחים במקום סיגריה. לאחר שענו לו שהם לא מעשנים הוא צעק עליהם "שתישרפו בגיהינום, אללה יהרוג אתכם".
המאבטחים ביקשו מהנאשם לצאת מבית החולים, והוא בתגובה זרק אבנים על דלת הזכוכית של בית החולים בסמוך למקום שבו עמדו. לאחר מכן, הודיעו המאבטחים למטופל כי הוא מעוכב עד הגעת המשטרה והוא החל לצעוק ולקלל "שתמותו, שתישרפו". לפני עשרה ימים הורשע הנאשם בתיק אחר של גרימת נזק לרכוש.
רב-פקד נדב רפפורט, קצין החקירות והמודיעין של תחנת שלם במחוז ירושלים, ציין: "בעקבות אירוע ונדליזם חמור, מעצרו של הנאשם הוארך מעת לעת. נמשיך לפעול כנגד אירועי אלימות ביד קשה ללא פשרות".