2 צפייה בגלריה
אחמד טהא
אחמד טהא
הנרצח אחמד טהא וזירת הרצח
אחמד טהא, תושב כפר קאסם בשנות ה-30 לחייו, אותר הערב (רביעי) ללא רוח חיים ועם סימני אלימות קשים על גופו מחוץ לאולם אירועים בכפר סלפית שברשות הפלסטינית. המשטרה הפלסטינית פתחה בחקירה - אך משטרת ישראל תנהל את התיק בהמשך. על פי החשד אלמונים זרקו את גופתו בשטח פתוח ליד אולם האירועים. טהא הוא הנרצח ה-108 השנה בחברה הערבית.
גורם במשטרה הפלסטינית אמר ל-ynet: "קיבלנו הודעות על גופת אדם בשטח ליד אולם חתונות והוקפצו כוחות רבים למקום. מצאנו גופת גבר מכפר קאסם שעבר התעללות ואלימות. אלמונים הגיעו למקום, זרקו את הגופה ונמלטו. עדיין לא נעצרו חשודים והכל בבדיקה. מסרנו לבני משפחתו את כל הפרטים".
2 צפייה בגלריה
הנרצח מכפר קאסם
הנרצח מכפר קאסם
גופתו של אחמד טהא במקום שבו אותרה
היום לפנות בוקר נורה למוות עמרו מוחמד מקלד ג'בארין, בן 26, באום אל פחם. אדם נוסף שהיה איתו ברכב, בן 24, נפצע באורח קשה. זה היה הרצח השני בעיר בתוך יממה, אחרי שאתמול נרצח בעיר חליל ג'עו, שהיה הקורבן השישי ממשפחתו בשנתיים האחרונות. מתחילת השנה נרצחו באום אל פחם שמונה בני אדם.
עד ראייה לתקרית סיפר כי "הירי בוצע בכניסה לבית שלי. היו בתוך הרכב שני גברים, אחד מהם שניסה להימלט לא הצליח". הגבר הנוסף שהיה ברכב, בן 24, פונה באמבולנס מקומי לבית החולים העמק ומצבו מוגדר קשה.
בעיר אום אל פחם הכריזו על שביתה כללית מחר שתכלול את כל בתי הספר, בתי העסק והמקומות הציבוריים בעקבות גל הרציחות בעיר. ביום שישי תתקיים הפגנה סמוך לתחנת המשטרה.
מתחילת השנה נרצחו 108 איש בחברה הערבית, תופעה שראש הממשלה ובכירי המדינה אמרו שיש לטפל בה ביד נוקשה - ואף הקימו צוות שרים למאבק בה. ראש הממשלה נפתלי בנט אף אמר כי "אנחנו מאבדים את המדינה", ושר המשפטים גדעון סער הוסיף כי "אנחנו במלחמה". אתמול אמר השר לביטחון הפנים עמר בר לב שמדינת ישראל צריכה להשיב את ההרתעה כדי להיאבק בפשיעה. כדי לסייע במאבק בפשיעה בחברה הערבית הממשלה אף אישרה את התיקון לחוק שיאפשר את הרחבת סמכויות החיפוש המשטרתי, שצפוי לעלות להצבעה במליאת הכנסת. המשטרה, יש לציין, הצליחה לפענח רק 25 מקרי הרצח שאירעו השנה בחברה הערבית.
תופעת האלימות בחברה הערבית הלכה והתעצמה עם השנים, ורק בשנה האחרונה החלה המדינה להציג צעדים אופרטיביים משמעותיים לטיפול בתופעה - שבינתיים לא מעלים תוצאות. בשנת 2014 נרצחו 51 בני אדם, ב-2015 נרצחו 58, ב-2016 נרצחו 64, ב-2017 נרצחו 72, ב-2018 נרצחו 76, ב-2019 נרצחו 96 וב-2020 נרצחו 113 איש.