רכז הביטחון ביישוב פצאל שבבקעת הירדן עצר הלילה (בין שישי לשבת) שני חשודים שהיו חמושים בנשקים מסוג קלצ'ניקוב בשטח היישוב. נבדק חשד ולפיו השניים חדרו מירדן וחצו את הגבול לשטח ישראל מבלי שזוהו. בחקירה ראשונית הם סיפרו ש"ניסו להגיע ליפו כי יש להם שם אדמות".
2 צפייה בגלריה
לפני זמן קצר נעצרו על ידי רכז הביטחון ביישוב פצאל שני חשודים חמושים בנשק מסוג קלאצ'ניקוב.
לפני זמן קצר נעצרו על ידי רכז הביטחון ביישוב פצאל שני חשודים חמושים בנשק מסוג קלאצ'ניקוב.
אחד הנשקים שנתפסו בידי החמושים בבקעת הירדן
(צילום: דובר צה"ל)
הרבש"צ הבחין בשניים עומדים בתחנת האוטובוס בצומת הכניסה ליישוב כשהם חמושים בקלצ'ניקובים - ועצר אותם. לא היו נפגעים בתקרית.
מצה"ל נמסר כי החשודים נעצרו ללא התנגדות והועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון. גרסתם נבדקת וחקירתם נמשכת כשהם במעצר.
בזירה הביטחונית מזהים לאחרונה רצון של חוליות פרו-איראניות לחדור לישראל גם מגבולה המזרחי, ולבצע פיגוע נרחב ביישובים בשטחה. נדב איל פרסם ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" כי אחד התרחישים שמולו מנסים להיערך הוא ניסיון חדירה של מיליציות הקשורות לאיראן, שיכולות להיות מגויסות לדוגמה מקרב המיעוטים השיעים באפגניסטן, להתאמן באיראן או בעיראק, ולהישלח ליעדים ישראליים בניסיון לבצע פיגועים שמזכירים את אירועי 7 באוקטובר.
חשש נוסף הוא שהן ימומנו בידי טהרן, ויישלחו דרך עיראק בחסות הגורמים המקומיים התומכים באיראן. משם יעברו דרך מדבריות בירדן – אל אזורים בישראל.
2 צפייה בגלריה
 חשש מגבול ירדן
 חשש מגבול ירדן
"אין שום אמצעי מעכב". גבול ירדן בערבה
(צילום: דוברות המועצה האזורית חבל אילות)
לפי הפרסום, כעת כבר נעשים מאמצים מבצעיים ומודיעיניים כדי לסכל אפשרות כזו, ובצה"ל אומרים כי סדר הכוחות הנוכחי של הצבא מחייב הגדלה - במיוחד לאחר 7 באוקטובר ולאור ההתמודדות עם מאבק רב-זירתי, לאורך כל הגבולות. שינוי גודלו של צה"ל, וחשיבה מחודשת על תפיסת הביטחון והפעלת הכוח, יהיו נחוצים כדי לספק הגנה יעילה ומהירה.
גם בערבה חוששים שהפיגוע המשמעותי הבא עלול לבוא מהגבול עם ירדן. השבוע שלח ראש המועצה האזורית חבל אילות ד"ר חנן גינת מכתב ליו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין, שבו התריע כי יש להיערך לאורך הגבול לנוכח ה"איום המתגבר", לדבריו. "אנו חוששים שהקונספציה של 'גבול שלום' היא שגויה, וכי מהגבול הפרוץ הזה עלול להתרגש עלינו הפיגוע המשמעותי הבא", כתב גינת.
"אנחנו נמצאים על 100 ק"מ גבול משותף ויש חשש", אמר גינת ל-ynet. "יש שלום עם ירדן. אבל בתוך המורכבות של המזרח התיכון יש פה שאלה גדולה. חייבים לבנות מכשול בגבול עם ירדן ולהקים אמצעים טכנולוגיים מתקדמים. יש לנו הגבול הזה חלש מדי וארוך מאוד. מרחק ק"מ וחצי מהגבול יש לנו בית ספר. ביקשנו מהצבא לגייס תושבים שיהיו בכיתת הכוננות, עם אמצעי מיגון מספיק חזקים. היום זה בטיפול הצבא".