2 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
חמישה בני משפחה מבאר שבע מואשמים כי חטפו וניסו לרצוח נערה בת 17 - בת משפחתם. החשודים הם אמה של הנערה (47), אחותה (24), ושלושה אחים (16, 19 ו-20). הפרקליטות הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגדם בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה, חטיפה לשם רצח או סחיטה, איומים, תקיפה בנסיבות מחמירות ועוד. לפי כתב האישום הם דקרו אותה, הכו אותה וחטפו אותה במכונית. לאחר מכן איימו עליה שלא תתלונן כי פגעו בה.
כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע על-ידי פרקליטות מחוז דרום, מתאר כיצד הנערה ברחה ממסגרת חוץ ביתית שבה שהתה על רקע אלימות שהפעיל כלפיה אחד האחים, משום שלטענתו אינה עוטה כיסוי ראש. הנערה ברחה מהמסגרת בלי טלפון נייד, פגשה באדם שאינה מכירה, ביקשה ממנו שיחת טלפון ובהמשך שהתה בביתו בבאר שבע.
מכתב האישום עולה כי "הנאשמים קשרו קשר לחטוף את הנערה במטרה לאיים עליה, וחייגו פעמים רבות אל מכשיר הטלפון של אותו אדם, ככל הנראה כדי להתחקות אחר מקום הימצאותה של המתלוננת - וגם אמה של הנאשמת או מי מטעמה התקשרה, הציגה את עצמה כשוטרת, ואמרה כי המשטרה מחפשת אחריה כדי להשיבה אל הוריה וביקשה את כתובתו. האדם מסר את כתובתו, אך בשל העובדה שהשיחה עוררה את חשדו, ביקש כי השוטרים אשר יגיעו לביתו יגיעו על מדים כדי שיוכל לזהותם".

האחים אמרו לעוברי אורח: "אם תתקרבו - לא יהיה לכם טוב"

עוד נאמר כי "בחודש יולי האחרון הגיעו הנאשמים כשברשותם סכין משוננת באורך 35-40 סנטימטרים, והמתינו לאחותם בסמוך לחדר המדרגות בכניסה לבניין. כשהבחין אחד מהם באחות נכנסת לבניין, חסם באמצעות ידו את פיה, דקר אותה בבטנה וברח מהמקום. כעבור מספר שניות, שלף נאשם אחר את הסכין מבטנה וברח מהמקום גם כן.
2 צפייה בגלריה
צללית של אישה
צללית של אישה
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
המתלוננת יצאה מהבניין לכיוון הכביש כשהיא פצועה ומדממת על-מנת להזעיק עזרה ופגשה באמה שמתקרבת אליה בצורה מאיימת. היא ניסתה לברוח, אך נפלה על ברכיה והאם אחזה בה משערות ראשה וגררה אותה על הכביש כשהיא פצועה. במקביל, הגיעו חלק מהאחים ברכב ודחפו אותה בכוח למושב האחורי. עוברי אורח שהבחינו בנעשה חייגו למוקד 100 והפצירו בנאשמים להניח לנערה, אך אחד האחים אמר להם בתגובה: "אם תתקרבו - לא יהיה לכם טוב".
הנאשמים ברחו מהמקום ברכב, ובמהלך הנסיעה הורתה האם לבנה לפרק את לוחיות הרישוי כדי להקשות על זיהויו. בעוד שהנערה בוכה, הורה לה אחיה להיות בשקט, חנק אותה, הכה אותה באגרופים ותקף אותה באמצעות ידית של סכין. אח נוסף הורה לה לא לצעוק ואילו אחותה אמרה לה: "עשית לנו פאדיחות במשפחה".
לאחר מכן עצרה האחות את הרכב, נטלה מוט עץ באורך 60-70 סנטימטרים וחבטה בראשה של המתלוננת. אח אחר הרים את חולצתו על מנת שהמתלוננת תראה כי ברשותו אקדח. הנאשמים המשיכו בנסיעה עד שהגיעו לדירתו של אחד האחים בבאר שבע - שם הורתה לה אמה לשטוף ידיים כיוון שאלו היו מגואלות בדמה. לאחר מכן קילחה אותה, מרחה קפה שחור על פצע הדקירה כדי להפסיק את הדימום והביאה לבתה בגדים אחרים.
הם לקחו אותה לבית החולים סורוקה שבעיר ואיימו עליה שעליה לומר כי היא נפלה או שחבר שלה דקר אותה, ושאם תפליל אותם - ימצאו אותה מיד לאחר שישתחררו מהכלא. עם הגעתם לבית החולים, בזמן בדיקת הרופא, סיפרה הנערה כי נפלה על גדר וזאת בשל פחדיה מאחיה אשר נכח באותה עת בחדר הבדיקה. לאחר שהתבקש לצאת, סיפרה לרופא כי נדקרה על-ידי בני משפחתה.
שוטרי תחנת באר שבע עצרו את החשודים. שופטת בית משפט השלום שרה חביב קבעה כי "מהתיק עולה תמונה כואבת ומטרידה של בני משפחה אשר עשו יד אחת לפגוע באחותם, קטינה שטרם מלאו לה 18, על רקע 'כבוד המשפחה'. המדובר בכל אחיה הבוגרים של המתלוננת ובאימה, אשר על-פי הראיות קשרו קשר מתוכנן היטב ופיתו אותה להגיע למקום שבו תכננו לחטוף אותה או לפגוע בה. בסופו של דבר נדקרה הקטינה בבטנה, נפצעה בפניה והותקפה בין היתר במכות ובחניקות, ובעודה נלקחת לבית-החולים הוזהרה לבל תספר את האמת, והתבקשה למסור גרסא אחרת באשר לחבלות שבגופה".