רעולי פנים ירו הלילה (בין רביעי לחמישי) לעבר סניף "קפה קפה" ברהט בזמן ששהו בו עשרות לקוחות. לא היו נפגעים, אך נגרם נזק למקום. לקראת הבוקר המשטרה עצרה חשוד במעורבות בתקרית, תושב העיר בן 25.
"במשטרת ישראל התקבל הלילה סמוך לשעה 23:30 דיווח אודות ירי וגרימת נזק בבית קפה במתחם בילוי בעיר רהט", נמסר מהמשטרה. "שוטרים הגיעו למקום ופגשו בבעל בית הקפה כשהוא חבול. נפתחה חקירה ומהלכה נעצר חשוד שיובא היום לבית המשפט".
לפני הירי הופצה הודעה אנונימית ברשתות החברתיות נגד העסקת מלצריות עד שעה מאוחרת בעיר. "בכל רהט, נשים וגברים עובדים עד שעה 01:00 בלילה. העולם שכח שאנו עם הנביא מוחמד. עם שחושב על כסף ואין לו חום ויושר, איך הוא מקבל את אשתו ואחותו מנקות שולחן שלצידו יש אנשים?", נכתב בהודעה.
1 צפייה בגלריה
זירת הירי
זירת הירי
זירת הירי
למרות הטענות שייתכן שמדובר בסכסוך עסקי, תושבים בעיר אמרו גם הם שהיו מי שלא הסכימו להעסקתן של צעירות בבית הקפה. "בעלי הקפה הם אנשים טובים, וזה מעשה חמור שיכול היה להסתיים בהרוגים", אמר אחד התושבים. אדם נוסף שהיה במקום עם חבריו סיפר על רגעי האימה. "זה לא היה יורה אחד, אלא כמה. לא הבנו מה הם רוצים. כמעט רצחו אותנו".
ראש העיר, פאיז אבו סהיבאן, אמר הבוקר כי הוא מגנה בחריפות את הירי לעבר הקפה, אותו כינה "מעשה נפשע. זה לא נגד 'קפה קפה' אלא נגד השירות של המקום, שמעסיק מלצריות בדואיות", אמר ראש העיר. לדבריו, "טוענים שזה משהו נגד המסורת שלנו, אבל כל אחד שיחיה באמונתו וכל אחד והפרנסה שלו. אנחנו נמשיך ונעסיק את הבנות שלנו כי זו פרנסה ואין פה משהו חריג. אנחנו סומכים על משטרת ישראל שתגיע כמה שיותר מהר לעבריינים".
סגנו של אבו סהביאן, עטא אבו מדיעם, כינה את הירי "טרור ממניעים אידיאולוגיים". אבו מדיעם, שממונה גם על הפרויקט "עיר ללא אלימות" ברהט, הוסיף: "עיניי ראו מחזה בלתי נתפס, ולא אשכח איך צעירים רעולי פנים הגיעו אלינו אל תוך בית הקפה בהיכל התרבות, עם נשק חי ואלות, והחלו להשתולל תוך כדי אמירות ואיומים נגד עצם היותו בית קפה בו מתארחים צעירים וצעירות".
לדבריו, "זהו טרור נגד תושבים ממניעים אידאולוגיים קיצוניים ויש לתפוס את המבצעים ולדאוג שיקבלו את עונשם. אין מקום למעשים כאלה, לא נהיה ג'ונגל ונמשיך לפתח את רהט ולחזק את כלכלתה ואת תרבות הסובלנות והאחווה".
אילנה קוריאל השתתפה בהכנת הכתבה