אזרח ישראלי יושב כבר כמעט שבועיים במעצר בדובאי שבאיחוד האמירויות, בחשד לכאורה להעלבת שוטר ו"פגיעה בקוראן" - והרשויות שם מתכוונות להעמידו לדין.
הפרשה החלה כאשר האיש ששילם על חבילת תיירות טען שעבדו עליו, וניגש לתחנת משטרה כדי להגיש תלונה. המשטרה שם הגיעה לסוכן התיירות שהישראלי טען שרימה אותו, וזה הבטיח להחזיר לו את הכסף כבר למחרת, בתחנת המשטרה.
1 צפייה בגלריה
"מצלמות בכל מקום". אילוסטרציה
"מצלמות בכל מקום". אילוסטרציה
"מצלמות בכל מקום". אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
אלא שהסוכן לא הגיע לתחנה, והישראלי התעצבן על אחד השוטרים המקומיים והתחיל לצעוק עליו. לטענת המשטרה שם, הישראלי צעק שדובאי היא "מקום מחורבן" ושמדינת ישראל טובה הרבה יותר. המשטרה בדובאי טוענת עוד כי הישראלי פגע בכבוד הקוראן כאשר אמר לכאורה שהאיסלאם הוא "דבר גרוע" - על אף שאותו ישראלי הוא מוסלמי בעצמו. הרשויות מתכוונות להגיש נגדו כתב אישום והוא צפוי לעונש מאסר - שבסופו יגורש מהמדינה.
במשרד החוץ חוששים שבמהלך חג הפסח ישראלים רבים יסתבכו בדובאי, אליה צפויים להגיע עשרות אלפי תיירים מהארץ. ישראלי נוסף הסתבך אף הוא לאחרונה בדובאי, והואשם בגניבה אחרי שלקח שקית שנשכחה בחנות בגדים ותועד במצלמות מסתכל ימינה ושמאלה לפני המעשה.
גורמים ישראלים מזהירים כי באיחוד האמירויות יש מצלמות כמעט בכל מקום. "זו מדינה מאוד פורמליסטית, אין אצלם סטייה מהחוק ואי אפשר לעגל פינות", אמרו. הם ציינו כי נהג שעובד עבור דיפלומט ישראלי באמירויות קיבל קנס על חריגה של קמ"ש אחד בלבד מהמהירות המותרת: 61 במקום 60.
"הישראלים מוצאים את עצמם מסתבכים שוב ושוב בגלל שטויות ובגלל המחשבה שהם מעל החוק ומקסימום אם יסתבכו ידאגו להם והם ישוחררו - אז לא. אי אפשר לשחרר אותם", הוסיפו הגורמים, שקראו לישראלים לכבד את החוקים המקומיים.