מתנדב המשטרה ליאור ליפשיץ בן ה-60 מתל אביב, שהודח מתפקידו לאחר שכתב פוסט ביקורתי בפייסבוק על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, דרש לחזור לתפקידו, והגיש היום (חמישי) השגה על גריעתו למפקד המשמר האזרחי ניצב משנה אבשלום אלמליח, לו הסמכות לדון בנושא, למפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי וליועמ"ש המשטרה תת-ניצב אלעזר כהנא.
3 צפייה בגלריה
המתנדב ליאור ליפשיץ
המתנדב ליאור ליפשיץ
"חופש הביטוי מתיו לבקר את השר הממונה, מבלי שהוא 'ינקום'". ליפשיץ
בהשגה על גריעתו מסיירת האופנוענים של המשטרה, שהוגשה על-ידי ד"ר טל רוטמן ממשרד פרל כהן, נכתב כי "ביקורתו הנוקבת של מרשי הופנתה אך ורק נגד השר הממונה. מדובר בפוליטיקאי, שאינו חלק מהמשטרה, אינו שוטר, אינו עמית ואיננו מפקד, שבוחר להסית באופן עקבי נגד חלקים גדולים מאזרחי המדינה, אותם הוא מכנה 'פריבילגים', בינהם מרשי".
ד"ר רוטמן, שמייצג את ליפשיץ, ציין בהשגה כי "חופש הביטוי המוקנה למרשי, שהוא זכות יסוד מוגנת, מתיר לו לבקר ואפילו במילים קשות את התנהגותו והתבטאויותיו של השר הממונה על המשטרה מבלי שהנ"ל 'ינקום' בו באמצעות כפייה על מפקדיו של מרשי לסלקו מהתנדבותו במשטרה.
(צילום: ירון ברנר)

3 צפייה בגלריה
הציוד המשטרתי של המתנדב ליאור ליפשיץ
הציוד המשטרתי של המתנדב ליאור ליפשיץ
"תוריד את הפוסט או שתחזיר ציוד". הציוד המשטרתי של המתנדב ליאור ליפשיץ
"ההחלטה על סילוקו מהמשטרה התקבלה מטעמים זרים ועל יסוד שיקולים זרים", נכתב בהשגה. "מדובר בהתערבות בוטה, חמורה ובלתי-חוקית של הדרג הפוליטי בעבודת המשטרה. חוסר המידתיות של ההחלטה זועק. יש לבטל את החלטת הגריעה, ולהשיב לאלתר את מרשי לתפקידו כמתנדב בסיירת האופנועים".
לאחר הגשת ההשגה אמר רוטמן כי "לא יעלה על הדעת שאנשים כמו ליאור שתורמים למדינה בכל יום ובכל שעה וגאים בהתנדבותם במשטרה - יסולקו ממנה בשל פרסום דעה נגד השר הממונה". לדבריו, "מדובר בטיהור פוליטי שנעשה בניגוד לדין. אנחנו מקווים שההשגה תתקבל וליאור יוחזר באופן מיידי לתפקידו. אם לא, נאלץ לשקול פנייה לבית המשפט".
ליפשיץ התנדב בעשור האחרון במשטרה, לצד עיסוקיו בתחום ההייטק ובקרנות הון סיכון. הוא תכנן להמשיך בהתנדבותו, אך דקות ספורות לאחר שכתב את הפוסט הביקורתי הוא קיבל שיחה ממפקדו ובה נאמר: "תוריד את הפוסט או שתחזיר ציוד". השיחה השנייה הייתה קביעת תאריך לשימוע. "זה נשמע כאילו זה ירד אליהם מלמעלה, התיוג היחיד בפוסט היה לשר ותוך שתי דקות כבר קיבלתי טלפון ממפקד שנמצא בחו"ל. זה נשמע לי כמו מדינת משטרה", סיפר ליפשיץ ל-ynet לאחר המקרה.
3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
ליפשיץ פנה לבן גביר בפוסט נוקב, וזומן לשימוע כמה דקות לאחר מכן
(צילום: עמית שאבי)
בפוסט שכתב, פנה ליפשיץ ישירות לבן גביר והפציר בו להרגיע את הרוחות בעם. "לי אתה יכול לקרוא איך שבא לך. אני מהפריבלגים, אתה יודע, אלה שגרים בתל אביב, אשכנזים (אני גם חצי תימני אבל מה זה משנה, ה'אמת' ממילא איבדה חשיבות כאשר היא יוצאת מפיות של פוליטיקאים), אני מאלה שבהייטק ובפיננסים, אלה שמשלמים מיסים ועובדים, אלה שקוראים להם בלי שום התלבטות ומעצורים חוצפנים, סרבנים, חלאות, מוגלה ויש עוד כמה ביטויים שמשתמשים בהם חבריך לשולחן הממשלה", כתב.
בהמשך הפוסט, כתב המתנדב: "שכחתי עוד משהו…אומנם אני פריבילג אבל תתפלא, לא שמאלני…אז למה איתמר קוראים לי 'שמאלני מסריח ובוגד'? אגב, כבוד השר, יש לי מלא חברים שמאלנים וימנים ואני אוהב אותם והם אותי, אז למה לסכסך בינינו? יש מצב שתרגיע את אלה שמכנים אותי ככה?".
ליפשיץ לא ציפה לתגובה המהירה מצד המשטרה לפוסט הנוקב שלו. "אני מתנדב במשטרה, במד"א, בצבא במילואים ובעוד כמה ארגונים. גם במילואים אני לא מסרב לכלום", סיפר ליפשיץ, קצין במיל' בחטיבת גולני. "עשיתי משהו לא בסדר? לא סירבתי אלא נהפוך הוא. אני משכנע חברים שלי להמשיך להתנדב. אין לי כלום נגד המשטרה, יש שם קצינים ושוטרים נהדרים שהם החברים שלי בלב ובנפש. זה נורא כואב לי אבל צריך ללכת עם המצפון שלך".