דובר צה"ל התיר לפרסום כי סגן נתנאל מנחם איתן, בן 22 מירושלים, צוער בגדוד 'גפן', בית הספר לקצינים, ששירת כלוחם ביחידת 669, נפטר היום (ראשון) מפצעיו לאחר שנפצע שלשום באורח קשה מפיצוץ מטען בקרבות בצפון רצועת עזה.
עוד מסר דובר צה"ל כי חמישה לוחמים נפצעו באורח קשה היום בקרבות. קצין בגדוד 50 של חטיבת הנח"ל נפצע מירי טיל נ"ט בצפון הרצועה, לוחם בסיירת נח"ל נפצע בהתקלות עם מחבלים בקרבות בצפון הרצועה, לוחם במילואים בגדוד 9215, מחטיבת אגרוף הברזל (205), נפצע מירי מחבל בקרב במרכז הרצועה, קצין במילואים ולוחם במילואים בגדוד הנדסה 271, עוצבת "חוד החנית", נפצעו מפיצוץ פיר בדרום הרצועה.
3 צפייה בגלריה
נתנאל מנחם איתן
נתנאל מנחם איתן
סגן נתנאל מנחם איתן ז"ל. "נתן מכל ליבו לסובבים אותו"
אלישיב (25) אח של סגן איתן, שיתף: "בשישי קיבלנו את הבשורה שהוא נפצע קשה והיום קיבלנו את הבשורה שהוא מת מפצעיו. זה נורא קשה, געגוע בלתי נתפס. העובדה שיותר לא אחבק אותו ולא אראה את החיוך שלו. כל פעם הוא היה רואה אותי ואומר לי עם חיוך 'הו! אלישיב'. הדבר היחיד שאני מצליח לחשוב עליו זה שהוא היה בן אדם של נתינה , מגיל 13 הוא היה מתנדב בהמון מקומות. אמרתי לו שאני מבטיח שאני לוקח את הדברים שהוא עשה, שזה רק לעזור אחד לשני ושזאת תהיה דרך החיים שלי - כמו שהוא היה בקרב".
הוא סיפר: "עשו להם מארב, היה פיצוץ והוא אמר למי שהיה איתו 'עצור' והוא הלך וגם חטף כדור. במכתב שהוא שלח לנו הוא כתב שזאת זכות להילחם למען המדינה הזאת. הוא היה הדבק של המשפחה. היה לו חשוב שנשמח את ההורים, כל שישי כשהוא היה מגיע היה דואג לוודא מראש שתהיה אווירה טובה, שנשיר שירי שבת ושלא נריב".
שני, בת דודתו של סגן איתן, ספדה לו: "זה בן דוד שלי נתנאל, כשמו כן הוא. נתן מכל ליבו, תמיד, לכל הסובבים אותו וכך גם בשירותו הצבאי ביחידה המובחרת 669 שבה יצאה לקצונה. אין אנשים כאלה, צדיק אמיתי. וגם עכשיו אחרי מותו תורם איבריו לאחרים. הלב שלי שבור. ברוך דיין האמת". שרון, בת דודתו, כתבה: "נשבר לנו הלב. לא מעכלת שזה אתה".
3 צפייה בגלריה
סגן נתנאל מנחם איתן ז"ל
סגן נתנאל מנחם איתן ז"ל
סגן איתן ז"ל. מתנדב עם ילדים מגיל 13
מכר של סגן איתן סיפר: "לא אשכח איך היינו יושבים בחדר למעלה אני ואחיך הגדול אחרי הלימודים ואתה מופרע קטן מלא אור ושמחה לא הורשית להיכנס כי זה 'חדר של גדולים'. עכשיו אתה נמצא עם הגדולים שבגדולים. שמור עלינו מלמעלה אח קטן גדול". בתנועת הנוער עזרא ספדו לו: "סניף רמות והתנועה אבלים וכואבים את נפילתו של נתי, בוגר התנועה והסניף. יהי זכרו ברוך".
סגן איתן התנדב בקביעות בעמותת "זיכרון מנחם" לטיפול בילדים ונוער חולי סרטן ובני משפחותיהם. במרץ 2020, נכתב על פעילותו בעמוד הפייסבוק של ידיעות אחרונות, תחת הכותרת "אנשים טובים בימים קשים". "נתי איתן בן ה-18 הספיק בימים האחרונים לבקר חולה סרטן במודיעין ולהביא לו הפתעות שביקש, לנסוע לבית החולים בילינסון כדי לתרום טסיות דם לחולה במצב אנוש, לעבוד כגנן בקייטנת ילדי הרופאים בבית החולים שניידר, ולערוך קניות עבור משפחה שבנם סיים בשבוע שעבר טיפול אחרון במחלת הסרטן והם חוששים לצאת מהבית. איזה אלוף!", נכתב.
3 צפייה בגלריה
נתי איתן
נתי איתן
סגן נתנאל איתו ז"ל. מרץ 2020
חיים ארנטל, מנהל עמותת "זיכרון מנחם", ספד לו. "נתנאל הוא אחד המתנדבים המרכזיים בעמותה שנהג לתרום טרומבוציטים לילדים חולי סרטן והתנדב במחנות של הילדים בחו"ל. כשאני שומע על החיילים היקרים שלנו שנהרגים, אנחנו שומעים על אנשים מיוחדים ואני חושב שיש פה משהו שאולי קשה להסביר למישהו מבחוץ".
ארנטל סיפר: "מדובר על בן אדם שבמשך ארבע שנים היה קשור בכל קשר שרק אפשר עם 'זיכרון מנחם'. הוא היה מדריך ותרם מרכיבי דם, ניצל כל דקה שלו למען עשייה לטובת הזולת. יומיים-שלושה לפני שנכנס לעזה הוא כתב לאחד החברים שהוא יטוס לדובאי בינואר, שם יתקיים המחנה של הילדים חולי הסרטן. מדובר ב-120 ילדים שטסים עם רופאים, אחיות, מאבטחים ומדריכים.
נתי כתב שהוא צריך להיות במחנה של הילדים כמו דם לווריד", הוסיף ארנטל. "פשוט בחור מדהים וכולם מרגישים את המכה. הוא הרגיש שהנתינה וההתנדבות זה מה שמחזיק אותו. כשאנחנו מגלים את הנוער אצלנו אנחנו המומים, כמה אנשים מוכנים לתרום במקום ללכת לחופשות לבלות עם החבר'ה - וזה נתי. הוא ויתר על כל מה שחברים בגילו עושים ורק רצה לתת. אני מרגיש איום ונורא, עצוב וכואב, זה דבר שלא נתפס. רק לפני כמה ימים הוא כתב שהוא צריך כוח כדי להמשיך הלאה באמצעות ההתנדבות. זו לא אבדה רגילה אלא אבדה ל'זכרון מנחם'".