ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (חמישי) עם נציגים של כ-20 משפחות חטופים, לראשונה אחרי יותר מחודש, ואמר להם: "הייתי שמח אם הייתי יכול להיות לכם היום איש בשורה, אך עד לרגע זה לא באה תשובה אמיתית של חמאס". לדבריו, "מה שכן השתנה זה בעקבות לחץ שלנו, של הממשלה, וגם בעזרה שלכם - אנחנו רואים בפעם הראשונה לחץ של קטאר על חמאס. אני שואף לזה ודוחף לזה כבר הרבה זמן".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו הפגנה משפחות חטופים
בנימין נתניהו הפגנה משפחות חטופים
נתניהו נפגש עם משפחות חטופים. "הייתי שמח להיות איש בשורה, אך דרישות חמאס לא מקובלות"
(צילום: שלו שלום, דנה קופל)
בפגישה שהתקיימה בבסיס הקריה בתל אביב השתתפה גם רעייתו של ראש הממשלה, שרה נתניהו. מלשכת נתניהו נמסר כי בפתח הפגישה אמר נתניהו למשפחות: "אנחנו מחויבים להחזיר את כולם. גם אם אנחנו הולכים למערכה רבת שלבים - זה כולל את כולם, גם את החללים וגם את החטופים והחטופות.
"הייתי שמח להיות איש בשורה, אך ארגון הטרור עדיין מחזיק בדרישות בלתי מקובלות. הם לא ששים להתקדם, הם גם רוצים להבעיר את השטח ברמדאן. זה הניסיון שלהם, זאת המטרה שלהם".
עוד אמר נתניהו: "אני חושב שכל נסיעה והופעה שלכם בחו"ל, באו"ם, בוושינגטון ובבירות השונות משפיעה. הלחץ על קטאר מתחיל לעבוד. קטאר התחילו להגיד להם: 'אנחנו נסלק אתכם', 'אנחנו נמנע מכם כסף', אלו דברים שנאמרו, אנחנו וידאנו שהם אכן נאמרו. זה שינוי, זה דבר חיובי. אם מישהו אמר לכם שאני לא רוצה עסקה, ומנסים שלא לעשות את זה - זה קשקוש. כרגע יש שינוי בלחץ של קטאר. זה הדבר החיובי שאני יכול לומר".
רז מטלון, קרוב משפחתם של האחים החטופים אלי ויוסי שרעבי, שיתף בשיחה שקיים עם נתניהו במהלך הפגישה: "היום שאלנו האם עתידו של אלי יכול להיות מובטח והאם הוא יחגוג את פסח בבית? כל המשפחות רוצות לראות את קרוביהן בפסח, חג החירות, בבית", אמר. הוא הודה: "יש לנו כבר קושי רב לעבור יום ועוד יום".
3 צפייה בגלריה
רז מטלון
רז מטלון
מטלון. "רוצים לראות את היקירים שלנו בחג החירות בבית"
(צילום: עידו ארז )
3 צפייה בגלריה
איציק הורן
איציק הורן
הורן. "הרגשתי מנתניהו אמפתיה, אבל אנחנו עדיין מודאגים"
(צילום: עידו ארז )
מרסלו גרסון, החם של דולב יהוד, שיתף גם הוא בחלקים מהפגישה ואמר: "נתניהו הבהיר לנו שממשיכים עם המבצע עד הסוף, הוא אמר לנו ששתי המטרות חשובות ומשולבות ונמשיך עד חיסול חמאס. הוא טוען שהלחץ הצבאי תורם ללחץ על החמאס. אני יוצא מהפגישה הזו אותו דבר כמו שנכנסתי. אני מניח שחלק מהאסטרטגיה שלהם היא לא לחשוף את הכול בפנינו".
איציק הורן, אביהם של איתן ויאיר שנחטפו מקיבוץ ניר עוז, ציין כי זו הפעם הראשונה שהוא נפגש עם נתניהו: "הרגשתי אמפתיה, הוא התחייב לעשות את הכול להחזיר אותם. הוא אמר שככל שיהיה לחץ צבאי זה יקדם אל עסקה, אבל אנחנו מודאגים כי הם עדיין בפנים".
בתוך כך, כ-300 מפגינות ומפגינים התאספו בכיכר דיזנגוף בתל אביב וקראו לשחרור החטופים. המפגינים צפויים לצאת לצעדת מחאה לשער בגין בקריה. מארגנות מחאת הנשים להשבת החטופות והחטופים מסרו: "במציאות שבה נראה כי עולים על סדר היום עוד נושאים ועניינים, נשים מכל רחבי הארץ דורשות להזכיר שאין דבר חשוב ודחוף יותר מהחטופים".