2 צפייה בגלריה
מנסור עבאס
מנסור עבאס
"רע"מ התקפלו מול כל הסוגיות". ביקורת על עבאס במפלגה החדשה בנגב
(צילום: עוז מועלם)
מערכת הבחירות החמישית תוך שלוש שנים וחצי אמנם טרם יצאה לדרך באופן רשמי, אך נראה שגם בנגב מתחילים לחמם מנועים. מפלגה חדשה, "עתיד לנגב" שמה, כבר מאיימת על מפלגת רע"מ של מנסור עבאס. המפלגה החדשה מסמנת לה למטרה את קהל המצביעים של רע"מ, ובעיקר את הבדואים בנגב.
הרשימה החדשה הוקמה לאחרונה על-ידי אנשי ציבור, יזמים כלכליים וחברתיים, ראשי מועצות ופעילים חברתיים מהיישובים והכפרים הלא מוכרים בנגב כמפלגה על-שבטית, וכ-20% ממנה מורכבת מנשים. ההתארגנות החלה עוד לפני המגעים לפיזור הכנסת, וההכרזה של ראש הממשלה נפתלי בנט בשבוע שעבר רק זירזה את ההליכים.
"זו הייתה השנה הקשה ביותר לתושבי הנגב", טוענים ברשימת "עתיד לנגב", שבראשה עומד ראש העיר המיתולוגי של רהט טלאל אל-קרנאווי, המזוהה עם מפלגה העבודה. "מהריסת בתים ועד חוק החשמל - רע"מ התקפלו מול כל הסוגיות". עם סופה של "ממשלת השינוי", למקימי הרשימה יש קיתונות של ביקורת על מדיניותה כלפי הנגב.
"מטרתנו לשים את הנגב על המפה הכלכלית-החינוכית", אמר איברהים נסאסרה, יזם כלכלי מוכר בנגב ששובץ במקום השני ברשימת המפלגה. "אנחנו לא במקום של לשפוט את רע"מ או כל מפלגה אחרת. הנגב זקוק לשינוי ויש צורך שנביא אותו לספירה הציבורית". למרות זאת, מציין נסאסרה: "אנחנו לא פוסלים להשתלב גם בתוך מפלגה קיימת".
2 צפייה בגלריה
טלאל אלקרנאווי ראש עיריית רהט
טלאל אלקרנאווי ראש עיריית רהט
ראש העיר המיתולוגי שרץ בבחירות. טלאל אל-קרנאווי
(צילום: הרצל יוסף, סוכנות ידיעות הנגב)
אך יש גם מתנגדים להקמת מפלגה חדשה, שעלולה לשרוף קולות של תושבי הנגב. אחד המתנגדים הבולטים הוא סא"ל במיל' וחיד אלהוזיל, שטען כי "להקים עוד מפלגה ערבית יגרום לקרע בתוך בחברה הערבית, ויפגע בכוח האלקטורלי של הבדואים בנגב". עם זאת, אלהוזיל הדגיש כי כניסתה של רע"מ לקואליציה העלתה את הסוגיות הבוערות לתושבי הנגב על סדר היום: "מנסור עבאס הוא מנהיג אמיתי וחזק שהלך נגד הזרם, ובאמת הביא לשינוי משמעותי. אי אפשר להתעלם מזה", אמר.