מרדף מהסרטים: תושב הגליל בן 23 נעצר על ידי המשטרה לאחר כמה שעות שבהן נמלט מהשוטרים לאורך כבישי הגליל ברכב אאודי ספורט, שממנו הוריד את לוחיות הרישוי. הנהג תועד חוצה צומת באור אדום, מבצע עקיפות מסוכנות ואף מוריד רכבים מהכביש, תוך כדי שהוא מסכן נהגים והולכי רגל רבים לאורך עשרות קילומטרים. המשטרה המליצה לפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום. צפו בתיעוד שבפתח הידיעה.
התקרית אירעה ב-31 בדצמבר בשעה תשע בבוקר, אז ניידת של משטרת התנועה הבחינה ברכב מסוג אאודי ספורט אס-3 נוהג בפראות בכביש 60, סמוך למחסום ג'נין. "השוטרים הבחינו שהרכב עם חלונות כהים וללא לוחית זיהוי קדמית", תיאר פקד גדי פינגרוט, ראש מדור תאונות דרכים במרחב העמקים שבמחוז צפון. "השוטר שהיה בניידת והבחין בכך כרז לנהג לעצור, הוא לא ציית ופתח בנסיעה מהירה לכיוון צומת יזרעאל, ומשם שמאלה לכביש הסרגל. במהלך המרדף אחריו הוא הגיע למהירות של כ-160 קמ"ש".
4 צפייה בגלריה
נהג נוהג נוסע כביש הסרגל מהירות מופרזת חוצה צומת רמזור אדום מסוכן נהיגה  אאודי ספורט תאונה תאונות דרכים כביש
נהג נוהג נוסע כביש הסרגל מהירות מופרזת חוצה צומת רמזור אדום מסוכן נהיגה  אאודי ספורט תאונה תאונות דרכים כביש
חוצה צומת באור אדום - וממשיך לנסוע במהירות מופרזת
השוטר מיהר לדווח למוקד על הרכב שנמלט, ואז ניידת נוספת שהייתה בצומת הסרגל חסמה את הכביש ופרסה מחסום דוקרנים. הנהג הבחין במחסום, ביצע פניית פרסה מסוכנת, נסע בחזרה לכיוון צומת יזרעאל ונכנס ליישובי חבל תענך - שם נהג בפראות ברחבי המושבים השקטים, תוך שהוא מסכן את חייהם של הולכי הרגל והנוסעים בכביש.
"בהמשך, הוא יצא מהמושבים וחזר שוב לצומת הסרגל, שם פנה שמאלה לכיוון צומת מגידו כשהוא חוצה את הצומת באור אדום, ורק בנס נמנעה תאונה קשה", הוסיף פקד פינגרוט. "בצומת מגידו הוא פנה ימינה באופן מסוכן והמשיך בנסיעה מהירה מאוד, ושם נותק קשר העין איתו".
לאחר שנותק קשר העין עם הנהג הנמלט, המשטרה ביצעה פעולות חקירה מודיעיניות וטכנולוגיות וכעבור שלוש שעות הוא נעצר בעיר טמרה שבגליל המערבי, לאחר שפירק את לוחית הזיהוי האחורית מרכבו והחביא את הרכב כדי להתחמק ממעצר.
4 צפייה בגלריה
פקד גדי פינגרוט
פקד גדי פינגרוט
"מדובר בנהג שלא סופר אף אחד ממטר". פקד גדי פינגרוט
(צילום: דוברות המשטרה)
הנהג, תושב כפר בגליל התחתון, נעצר וכפר בכל החשדות נגדו. החוקרים ביקשו להאריך את מעצרו, אך בית המשפט שחרר אותו והטיל עליו 10 ימי מעצר בית. רישיון הנהיגה שלו נפסל למשך 30 יום ורכבו הוחרם.
המשטרה כאמור המליצה לפרקליטות להגיש כתב אישום נגד הנהג, שעל פי סיכום חקירת המשטרה חשוד בסיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה, אי ציות להוראת שוטר, נהיגה בקלות ראש, נהיגה באור אדום, נהיגה במהירות בלתי סבירה ושיבוש מהלכי חקירה. הפרקליטות תחליט באילו סעיפים להאשים אותו.
פקד פינגרוט סיכם: "מדובר באירוע חמור מאוד שרק בנס לא הסתיים באבדות בנפש. מדובר בנהג עם רישיון נהיגה של שנים בודדות בלבד, שצבר לחובתו 12 הרשעות בתעבורה ועוד שישה תיקים שנמצאים בבתי המשפט, בהם עבירות מהירות, שימוש בטלפון נייד, נהיגה בחוסר זהירות, בריונות ונהיגה ברכב לא תקין. המשמעות היא שמדובר בנהג שלא סופר אף אחד ממטר, שלא מכבד את חוקי התנועה, שבז לחיי אדם ושמסכן את כולנו בכביש".
עו"ד משה שלינגרעו"ד משה שלינגר
עו"ד משה שלינגר, שמייצג את החשוד, מסר: "החשוד כופר בכל החשדות נגדו. הוא שיתף פעולה מלאה עם החוקרים, הוא לא היה ברכב ולא נהג בו. מדובר בבחור צעיר ונורמטיבי, ונפעל כדי שהרישיון יחזור אליו כמה שיותר מהר. אנחנו בטוחים שלא יוגש נגדו כתב אישום, ואם יוגש נוציא אותו זכאי".