בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר בצהריים (יום חמישי) 23 שנות מאסר בפועל לאביעד משה, שהורשע בניסיון הרצח של רעייתו דאז שירה איסקוב בביתם במצפה רמון בספטמבר 2020 ובהתעללות בבנם הפעוט שנאלץ לצפות באביו פוגע קשות באמו. השופטים פסקו כי על משה לפצות את איסקוב ב-258 אלף שקל, הפיצוי המירבי בחוק.
4 צפייה בגלריה
 שירה איסקוב בגזר הדין של אביעד משה במחוזי באר שבע
 שירה איסקוב בגזר הדין של אביעד משה במחוזי באר שבע
שירה איסקוב ואביעד משה, היום
(צילום: הרצל יוסף, אילנה קוריאל)
איסקוב לא אמרה דבר לאחר הדיון, ואילו משה - שקיבל אישור לצפות בהחלטה ממקום אחר דרך מצלמת וידאו - השפיל את מבטו בזמן הקראת גזר הדין. הפרקליטה מורן גז אמרה לאחר החלטת השופטים: "אני כל כך מתרגשת מגזר הדין היום. בית המשפט הטיל עונש חמור על הנאשם שביצע מעשים נוראיים גם בשירה וגם בבנה. שירה סגרה מעגל גם עם משרד הפנים. בנה קיבל הבוקר את השם שלה. ככה מנצחים אלימות נגד נשים. זו הפעם ראשונה שנותנים גזר דין כזה קשה ונתנו מקום לילד כנפגע עבירה. חששנו שהעונש לא יהיה כל כך גבוה".
השופטת יעל רז לוי פתחה את תקציר גזר הדין בתיאור של ניסיון הרצח, ואמרה: "ערב ראש השנה תשפ"א, בשעת בין ערביים, ריח החג באוויר. הכול עסוקים בהכנות אחרונות לחג. לפתע נשמע באוויר הצח בכי של תינוק, וקולות חבטה ועוד חבטה. ילד שמשחק רץ אל אמו, עדי גוזי, ומפציר בה - ואז מתגלה הזוועה.
"הנאשם חובט בשירה במערוך חבטה ועוד חבטה. קולות הנפץ של מגע המערוך בראשה, בליל של צעקות זה בזה, צעקות המתלוננת המתחננת על חייה, אמא שלה שמתחננת שיחדל ומתקשרת למשטרה - אך הנאשם בשלו. חבטה, ועוד חבטה ועוד חבטה, וממשיך והולם בראשה כשהכול מבקשים שיחדל. ובתוך כל רגעי האימה, המתלוננת בשארית כוחותיה מנסה לגונן על בנה, מבקשת מהנאשם כי יחבק אותו ונלחמת להישאר בחיים כדי שבנה לא יישאר יתום מאם, הגם שהיא חשה שרגעיה ספורים וכפי שהיא זועקת לנאשם 'אביעד, אביעד, לא תהיה לו אמא', אך הנאשם בשלו. אוחז בגרונה של שירה, לוחש לה 'תמותי כבר', מביט אל תוך עיניה וחונק אותה".
4 צפייה בגלריה
 שירה איסקוב בגזר הדין של אביעד משה במחוזי באר שבע
 שירה איסקוב בגזר הדין של אביעד משה במחוזי באר שבע
שירה איסקוב בבית המשפט
(צילום: הרצל יוסף)
השופטת רז לוי אמרה כי "לאחר שבחנו את טענות הצדדים קבענו שמדובר באירוע אחד הכולל שני מעשים. כל אלו מלמדים על כיוונם של שני מעשים שונים. מעשה אחד כלפי המתלוננת ומעשה שני כלפי הקטין. הפעוט אולץ להיחשף למראות קשים כשאמו מתבוססת בדמה, ואין מושיע. הנאשם פגע באופן חריג בגופה של המתלוננת וכבודה, ומעבר לעוצמת הפגיעה הגבוהה תחושת הביטחון האישי מופרת כשהמעשים מתבצעים בתוככי הבית פנימה, עם ריח הבצק שרודד.
4 צפייה בגלריה
 שירה איסקוב בגזר הדין של אביעד משה במחוזי באר שבע
 שירה איסקוב בגזר הדין של אביעד משה במחוזי באר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
"אותו קן משפחתי שאמור להיות מכיל ומוגן, הופך באחת לזירה כאוטית שבה המתלוננת מותקפת באלימות קשה וכמעט מאבדת את חייה. נשים חשות שאין מושיע ומתחייב שגם בתי המשפט יירתמו למלחמה", אמרה השופטת. היא ציינה כי "לנאשם היו מספר 'נקודות יציאה' שבהן יכול היה לעצור את מסע האימים אך ללא הואיל. הפעוט היה בלב האלימות והאימה כשהוא חווה הכל בכל חושיו. הנאשם ניצל לרעה את חוסר יכולתו של הפעוט למלט עצמו מהזירה ולסייע לאמו".
בניגוד לבקשת הפרקליטות לגזור על משה 27 שנות מאסר, השופטת אמרה כי מתחם הענישה ההולם על מעשיו עומד על 25-20 שנים. "הנאשם לא לוקח אחריות על מעשיו ומחזיק באותן עמדות שהאשמה האמיתית היא של שירה", אמרה השופטת. "הגם שמתחרט על מעשיו ומבקש סליחה, הוא מאשים את שירה שהביאה אותו לידי כך ושהיא האלימה פה. מעבר לכך שהדברים מופרכים, בשים לב למצבה - הדבר מעיד שהנאשם לא לוקח אחריות ומציג את הבעת החרטה שלו באור אחר".
4 צפייה בגלריה
שירה איסקוב והבן שלה
שירה איסקוב והבן שלה
איסקוב ובנה
(מתוך האינסטגרם של שירה איסקוב)

זמן קצר לפני גזר הדין פרסמה איסקוב באינסטגרם תמונות עם בנה, וכתבה: "לפני 15 חודשים השתחררתי מבית החולים וחזרתי אליך אחרי שמבחינתך נטשתי אותך במשך חודשיים. לא זיהית אותי ולא הבנת מה אני רוצה ממך. ארבעה חודשים לקח לך להתקרב אליי ולהאמין בי שוב. לא אשכח לעולם את הפחד שהיה בי שעכשיו אני הולכת למות על הרצפה במטבח ולא אוכל לגדל אותך יותר. אני תמיד אשמור ואגן עליך. מקווה שהשופטים היום יזכרו את כל מה שעברנו בלילה הארור הזה ועדיין עוברים וימצו איתו את הדין".
עורכת הדין מיטל אולק-אמויאל הוסיפה כי "אני גאה להגיד שאנחנו מתרגשים מהתוצאה. בית המשפט גזר עונש לא מובן מאליו על הנאשם. כמדינה, סברנו שזה תיק שמן הראוי להחמיר בגלל אכזריות העבירה, ושזה בוצע לנגד עיני הקטין. בית המשפט הכיר בקטין כנפגע עבירה נפרד, וגזר עבירה נפרדת על עבירת ניסיון הרצח והפגיעה בקטין. אנחנו שמחים על המסר שיוצא מבית המשפט על החומרה שצריכה להתבטא בעונש. בית המשפט השלים את המהלך של שירה. האשמה והבושה עברה צד, ואנו תקווה שהמסר שיצא הוא שהקורבנות צריכים לקטוע את מעגל האלימות ולהתלונן".