משה בנדק, איש העסקים בעל חנויות התיקים והיהלומים שנחטף בברזיל עבור כופר, שוחרר היום (שישי) מחוטפיו. כך אמרה קרובת משפחתו ל-ynet. ככל הידוע, עבור שחרורו של בנדק שולם כופר של כ-4,000 שקל. הוא שוחרר במקום נידח, לשם הגיעו אנשי המשטרה הסמויה של ברזיל ואספו אותו לאחר איכון מיקומו.
בנדק, איש עסקים בשנות ה-40 לחייו שמתגורר ביישוב יד בנימין שבשפלה, דיווח לפנות בוקר למשפחתו שנחטף בברזיל. הוא בעל חנויות רבות בברזיל ומייבא סחורה מסין. קרובת משפחתו אמרה ל-ynet לאחר שנודע לה על שחרורו כי "בשורות טובות הגיעו לפני כניסת השבת".
משרד החוץ מסר הערב כי "משעות הבוקר המוקדמות עומדת הקונסוליה הישראלית בסאו פאולו, יחד עם המחלקה לישראלים בחו"ל, בקשר עם המשפחה והרשויות הברזילאיות במטרה לסייע ולקדם את שחרורו. בפעילות מהירה של משטרת ברזיל שוחרר האזרח מידי החוטפים לאחר שמיקומו אוכן.

"משטרת ברזיל, המשפחה וגורמים בקהילה היהודית עמדו כל העת בקשר עם הקונסוליה הכללית בסאו פאולו, עם הקונסול הכללי, רפי ארדרייך, הקונסול אביאל אברהם ונספח משטרת ישראל, מר משה תורג'מן על מנת לסייע לתהליך השחרור".
שיי רייכנר, ראש מועצת נחל שורק שבשטחה נמצא היישוב שבו מתגורר בנדק, אמר כי "אחרי חצי יממה מותחת במיוחד ובזכות הרבה אנשים טובים, שוחרר לפני זמן קצר משה בנדק. משה נמצא ברגעים אלו בתחנת המשטרה בברזיל וגם שוחח קצרות עם אשתו". הוא הוסיף: "אני מבקש להודות לאנשי משרד החוץ, לחברת מגנס, למשטרת ישראל ולכל האנשים הפרטיים שנענו לקריאתנו והעמידו סיוע בתחומים רבים עד שהגענו אל הרגע המיוחל הזה".
בהקלטה ששלח לאנשי הקהילה היהודית המקומית, אמר רב הקהילה: "אני שמח לבשר לכל הקהילה הקדושה, שברוך השם משה בנדק השתחרר. ברוך השם, בשבת הוא יהיה בבית".
לפני ארבע שנים נחטף אזרח ישראלי בן 62 בניגריה, גם עבור כופר. החטיפה התרחשה בפאתי אבוג'ה, בירת ניגריה, ולוותה בקרב יריות שבו נהרג נהגו האישי של אותו ישראלי, שהובא למקום מסתור. האיש שוחרר אחרי משא ומתן ממושך בין החוטפים למנכ"ל החברה שבה עבד, ואחרי ששולם הכופר. החוטפים דרשו בתחילה תשלום בסך כמה מאות אלפי דולרים. בסופו של דבר שולמו להם כמה עשרות אלפי דולרים.