4 צפייה בגלריה
רחלי פיסם
רחלי פיסם
"אישה בתפקיד כזה - שבירת תקרת זכוכית". רחלי פיסם, בקרוב טפסר
רחלי פיסם, אישה חרדית בת 55 מבני ברק, אם ל-11 ילדים וסבתא ל-18 נכדים, מונתה לראש אגף משאבי אנוש במערך הכבאות וההצלה ותועלה לדרגת טפסר, המקבילה לאלוף בצה"ל וניצב במשטרה. פיסם תהיה האישה הראשונה בדרגה זו.
פיסם אמרה בהתרגשות כי ילדיה אמרו שהיא מקור לגאווה עבורם. "אחד התלהב פחות מהדרגה ויותר מהצ'קלקה על הרכב. זה הכי עניין אותו", ציינה. לדבריה, אתמול (שלישי) נודע לה שגברה על מועמדים טובים אחרים, חלקם מתוך מערך הכבאות וההצלה, ב"קרב" על התפקיד. "אישה בתפקיד כזה, במערך מבצעי-ביטחוני, ועוד לבושה במדים זו שבירת תקרת זכוכית גם כאישה וגם בתוך העיר בני ברק. לפני יותר מעשור אני לא יודעת אם זה היה אפשרי".
היא הוסיפה: "לפני שהתמודדתי על התפקיד זכיתי לברכתו של אחד מגדולי הרבנים של המגזר החרדי, נתן לי את ברכת הדרך. בנוסף התייעצתי עם בעלי והמשפחה והם דחפו אותי לממש את החלום שלי. השכנות והחברות אמרו שתהיה להן גאווה כשיראו אותי מגיעה במדים עם דרגת הטפסר הביתה".
4 צפייה בגלריה
רחלי פיסם
רחלי פיסם
רחלי פיסם ומשפחתה. "דחפו אותי לממש את החלום"
4 צפייה בגלריה
רחלי פיסם
רחלי פיסם
כיהנה כסמנכ"לית בכירה במשרד לביטחון הפנים, הייתה קצינה בחיל האוויר
השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, שיבח את פיסם ואמר כי "אין בחירה ראויה וחשובה מזו. רחלי היא פורצת דרך ותהיה לאישה הראשונה שתזכה לדרגת טפסר. רחלי מסמלת בעיניי את מה שנפלא בישראל ואת השילוב של כל המגזרים במדינתנו".
נציב כבאות והצלה, רב-טפסר אייל כספי, הוסיף: "רחלי היא פורצת דרך כאישה הראשונה שתענוד את דרגות הטפסר ותהפוך לחלק מסגל הפיקוד הבכיר של מערך הכבאות". בשיחה עם ynet אמר כי הוא שמח שוועדת הבוחנים של אגף סגל בכיר בנציבות שירות המדינה בחרו בה פה אחד: "פיסם תעשה היסטוריה בכך שתהפוך לאישה הראשונה שתועלה לדרגת טפסר. במסגרת תפקידה, המצוי בלב העשייה הפיקודית, תידרש פיסם לבניין הכוח המבצעי והתאמתו לאיומים ולתרחישי הייחוס השונים בעידן של שינוי ומשבר אקלים עולמי כמו גם הפיכתו של מערך כבאות והצלה לגוף חירום מוביל המהווה נדבך מרכזי בתפיסת החוסן הלאומי".
4 צפייה בגלריה
עמר בר לב ונציב הכבאות אייל כספי
עמר בר לב ונציב הכבאות אייל כספי
"פורצת דרך". רב-טפסר כספי ובר-לב שיבחו
(צילום: קובי ריכטר/כב"ה)
רחלי עבדה בתפקידים בכירים בשירות הציבורי, האחרון שבהם - סמנכ"לית בכירה במשרד לביטחון הפנים הממונה על ההון האנושי. "לשמחתי כבר לא שואלים איך אמא ל-11 ילדים יכולה להצליח בתפקיד", אמרה, "זה המון סדרי עדיפות והרבה עזרה מהבעל והילדים ומסתבר שאפשר שלב לגדל משפחה לתפארת לצד ביצוע תפקידים תובעניים ומאתגרים".
רחלי שבשבועות הקרובים תעלה על מדים ותוענק לה דרגת הטפסר מכירה היטב את האתגרים שממתינים לה במערך הכבאות וההצלה: "מבחינתי התפקיד הוא 'בוסט' לקריירה, וכל מה שרציתי הפך למשהו ממשי. חשוב לי לומר שזאת אחריות וציפיות גדולות, תפקיד לא פשוט במערך הכבאות שהוא מאוד מורכב לעסוק בפיתוח ההון האנושי. אנחנו רואים כיום את הנטישה של צעירים מגופים ביטחוניים והאתגר לשמר את כוח אדם לצד בניית מבנה ארגוני חזק וטוב לשנים הבאות".
פיסם שירתה בצה"ל בחיל האוויר בדרגת סרן, בעלת תואר ראשון מדעי החברה והרוח ותואר שני במדיניות ציבורית, בוגרת האוניברסיטה העברית.
פורום דבורה, שמטרתי לקדם ייצוג שוויוני לנשים במוקדי קבלת החלטות, בממסד הביטחוני-מדיני הישראלי ובשיח הציבורי, על בסיס ההבנה כי יש בכך כדי לתרום לביטחון הלאומי של ישראל מברך על מינויה: "אנו מברכים את רחלי פיסם לרגל קבלת התפקיד המשמעותי והמשפיע ולרגל העלאתה לדרגת טפסר. זהו צעד ראשון במערך הכבאות וההצלה בצבת אישה במוקד קבלת ההחלטות. אנחנו תקווה שהמינוי יפתח את הדרך לנשים אחרות להתקדם ולהשפיע".