תומאס הנד מדבר על ביתו שנרצחה על ידי חמאס
(מתוך טוויטר)

תומס הנד איבד את בתו בת ה-8, אמילי, בשבת הקודמת בטבח שביצעו מחבלי חמאס בקיבוץ בארי. לאחר שנודע לו על מותה, הנד אמר כי הוא בירך על כך שנרצחה על ידי המחבלים, שכן מוות הוא לדבריו תרחיש עדיף על פני שבי חמאס ברצועת עזה.
הנד חיכה לידיעות על מצבה של בתו בהמתנה בלתי נסבלת של יומיים, לאחר שהמחבלים הסתערו על הקיבוץ בסביבות השעה 7:00 בבוקר ביום שבת וטבחו במקום בלפחות 100 בני אדם. הוא סיפר כי הקיבוץ היה תחת ירי במשך כ-12 שעות באותו יום, שבמהלכן לא ידע את מקום הימצאה או גורלה של ילדתו, לאחר שהלכה לישון בבית של שכנים - דבר שעשתה לעתים רחוקות.
2 צפייה בגלריה
אמילי ותומס הנד
אמילי ותומס הנד
"מה שעושים לאנשים בעזה גרוע ממוות". תומס הנד ואמילי בת ה-8
(צילום: CNN)
בריאיון קורע לב לרשת CNN השבוע הנד פרץ בבכי כשסיפר על הרגע שבו נאמר לו שסוף סוף גופת בתו נמצאה - ואמר שתגובתו הייתה הקלה על כך שהיא לא נחטפה במקום.
"הם אמרו: 'מצאנו את אמילי, היא מתה', ואני פשוט אמרתי: 'כן, כן', וחייכתי. כי אלו החדשות הטובות ביותר מהאפשרויות שהכרתי", שיתף הנד בקול רועד ובדמעות על הרגע שבו התבשר על רצח בתו. "היא או הייתה מתה, או נחטפה לעזה. ואם אתם יודעים מה הם עושים לאנשים בעזה - זה יותר גרוע ממוות. לא יהיה להם אוכל, לא יהיו להם מים. היא תהיה בחדר חשוך מלא באנשים ומפוחדת כל דקה, אז המוות היה ברכה. ברכה מוחלטת", סיכם.
2 צפייה בגלריה
אמילי הנד על השער של הסאן
אמילי הנד על השער של הסאן
אמילי הנד על השער של "הסאן"
אתמול בבוקר אף התנוססה תמונתה של אמילי על שער "הסאן" הבריטי - עם הכיתוב: "שעתה האפלה". עוד נכתב שם: "למה לעזאזל ההתאחדות חסרת עמוד השדרה לא מאירה את וומבלי בצבעי דגל ישראל לזכר הנרצחים?".
מאות המחבלים שפשטו על עוטף עזה במתקפת הפתע בשבת הקודמת פגעו פגיעה קשה באזרחים ובחיילים והותירו הרס רב ביישובים ובבסיסים. בקיבוץ בארי, שם כאמור טבחו המחבלים במשפחות ואף בחיות המחמד, נראו לאחר הפלישה מכוניות פרטיות מעוכות מטנקים שהסתערו ומכוניות נראו מרוססות בצד הכביש. "הילד הכי קטן שמצאנו הוא תינוק ירוי, בן חודשים אחדים. הכי מבוגר שנרצח כאן בן 85", סיפר השבוע ל-ynet קובי מזק"א, מתנדב ותיק בן 50.