היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה אישרה הבוקר (יום רביעי) לחקור את חבר הכנסת צביקה פוגל בחשד להסתה לאלימות, אחרי שעודד את הפורעים מחווארה. עם זאת, פוגל נהנה מחסינות מהותית וייתכן שיטען כי דבריו עולים בקנה אחד עם החסינות המוקנית לו לצורך מילוי תפקידו.
1 צפייה בגלריה
הוועדה לביטחון לאומי
הוועדה לביטחון לאומי
"הושגה הרתעה שלא הייתה מאז חומת מגן". פוגל
(צילום: אלכס קולומויסקי)
פוגל, נזכיר, אמר בבוקר שאחרי הפרעות בגלי ישראל כי "אתמול יצא מחבל מחווארה - וחווארה סגורה ושרופה. זה מה שאני רוצה לראות. רק ככה נשיג הרתעה". בריאיון לגל"צ אמר פוגל כי "הושגה הרתעה שלא הייתה מאז חומת מגן. אני רואה את התוצאה בעין יפה מאוד".
בתגובה לדברים אמר ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "זו ממשלת אנרכיה על מלא. פוגל צריך ללכת לכלא על הסתה לטרור".
לפוגל הצטרפו חברי כנסת אחרים: חבר מפלגתו, יצחק קרויזר, אמר בוועדת החוקה כי "החבר'ה האלה (שהתפרעו) קיבלו השראה מחודש וחצי של הפגנות". כשחברי האופוזיציה זעמו על ההשוואה המקוממת בין אנשים ששרפו בתים למפגינים שחסמו כבישים, הוא הוסיף: "לא אמרתי לקחת את החוק לידיים. אבל אני מצפה מכם לגנות גם אירועים קשים שקורים בהפגנות שלכם".

חברת הכנסת טלי גוטליב, מצידה, אמרה שלא תגנה "אנשים בשעת צער" וכי "הגינוי היחיד שייצא מפי הוא למחבלים". לדבריה, "הגיעו מים עד נפש. אני מפצירה באזרחים לקחת אוויר ולתת לצה"ל לשמור על האזרחים".
חברת הכנסת לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית הגיעה לחווארה לפני ההתפרעויות ומשם המשיכה למאחז אביתר. כשעתיים לאחר שהחלו שורת התנכלויות בעיירה הפלסטינית היא צייצה בטוויטר כי הגיעה למקום כדי לתמוך "בזעקתם הצודקת של מאות תושבי השומרון שיצאו למחות ולדרוש ביטחון, אחרי חודשים ארוכים שהופקרו". לדבריה, "הכתובת הייתה על הקיר ובחודשים האחרונים התרעתי מפניה יחד עם תושבי הישובים כאן מעל כל במה אפשרית - בתוך הממשלה ומחוצה לה".