2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
אימה לילית ביער: בן 44 מעספיא חטף את בת זוגו לשעבר, הסיע אותה ליערות הכרמל - ותקף אותה באלימות משום שסבר שכך יוכל למנוע ממנה להיפרד ממנו. כך עולה מכתב האישום שהגישה נגדו פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בעיר.
לפי הפרקליטות, השניים היו במערכת יחסים במשך שנה וחצי - והאישה בחרה להיפרד ממנו בתחילת החודש שעבר. מאז הספיקה האישה לעבור לחיפה עם בנה בן ה-15, אך מאז הפרידה התעקש הגבר ליצור איתה קשר וביקש ממנה לחזור אליו למרות שסירבה לכך.
לפי כתב האישום, ב-19 באוגוסט הגיעה האישה לביתה סמוך לחצות. הנאשם חסם את רכבה ודרש ממנה לדווח לו היכן הייתה. לאחר שלא התרצה מהתשובה, שאל אותה: "ככה את רוצה?", חטף מידיה תיק וגרם לחתכים באצבעותיה.
2 צפייה בגלריה
יערות הכרמל
יערות הכרמל
יערות הכרמל
(צילום: יגאל דקל)
האישה החלה לצעוק ולבכות - ונהג שהיה באזור והבחין בה שאל אותה אם היא צריכה עזרה. האישה השיבה בחיוב, נכנסה לרכבו - אולם אז הנאשם הגיע לרכב והבהיל את הנהג, שביקש ממנה לצאת מהמכונית.
התובעת גדיר ברהום אמר כי הנאשם משך את בת זוגו לשעבר בכוח לרכבו, והכניס אותה אליו תוך כדי שצעקה לעזרה. אז, נעל את הדלתות והחל בנסיעה מהירה לכיוון יערות הכרמל. במהלך הנסיעה ניסתה האישה לפתוח את הדלת - אך ללא הצלחה. במהלך הנסיעה עצר הנאשם את הרכב כמה פעמים במקומות חשוכים, ודרש לדעת היכן היא הייתה. האישה התחננה בפניו שלא יעשה לה דבר מאחר שהיא אם לילד - אך הוא איים עליה שתצא מרכבו רק באלונקה - ולקבר. "אין לי מה להפסיד", אמר.
בפרקליטות אמרו כי הנאשם דרש מהמתלוננת את הסיסמה שלה לטלפון כדי שיוכל להתחקות אחר התקשרויותיה עם אחרים, ולאחר שהסכימה לעשות זאת הוא מצא התכתבות שלה עם אדם אחר - והחל להכות אותה בכל חלקי גופה. הוא הטיח בה שהיא "בוגדת" ו"זונה" - ונשך אותה חזק בזרועה הימנית. האישה ניסתה להימלט שוב מהרכב, יצאה ממנו - אך מעדה והנאשם הצליח להחזיר אותה בכוח.
כמעט חמש שעות לאחר מכן, סמוך לשעה 04:46 לפנות בוקר, החלו אביה ובנה של האישה להתקשר אליה כדי להבין היכן היא. האישה ניסתה להסביר לתוקף שמחפשים אותה - וביקשה ממנו להחזיר אותה לביתה לפני שיסתבך. כעבור כשעה, אביה התקשר אליה פעם נוספת - והנאשם אפשר לה לשוחח איתו.
בעקבות השיחה החליט הנאשם להחזיר את האישה לביתה, ובמהלך הנסיעה ביקש ממנה לסלוח לו תוך כדי שניסה שוב ושוב לשכנע אותה לחזור אליו. הוא אף דרש ממנה שלא לספר על שאירע, ואמר לה למסור גרסה שקרית על הוויכוח ביניהם. סמוך לביתה פגש הנאשם את הוריה, שחיכו לה מודאגים ברחוב, ואמר להם כי עליהם לתאם גרסאות למקרה שייחקרו.
בפרקליטות מייחסים לנאשם עבירות חטיפה, תקיפה הגורמת חבלה ממשית, איומים והדחה בחקירה. כמו כן, בית המשפט ידון בבקשת הפרקליטות להורות על הארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.