המשטרה עצרה אתמול (יום ראשון) את חיים (26) ויוסי (31) אדיס, שני אחים תושבי יקנעם בחשד שדקרו במוצאי שבת גבר תושב העיר ופצעו אותו באורח קשה. בית משפט השלום בנצרת האריך את מעצרו של חיים אדיס עד ליום רביעי ואת מעצרו של אחיו עד ליום חמישי. פרקליטו של האחרון, מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר כי מרשו מכחיש את המיוחס לו. הרקע לדקירה פלילי וכל המעורבים באירוע מוכרים למשטרה. צפו בתיעוד האירוע ובתיעוד תקיפת צעירה ברחובות, שבעקבותיה הוגש כתב אישום.
האירוע ביקנעם התרחש במוצאי שבת בפיצוצייה ברחוב אורן ביקנעם. בסרטון ממצלמות האבטחה נראה הדקור, תושב העיר בן 34, כשהוא עומד סמוך למקרר הגלידות, כשאדם שמגיע מבחוץ תוקף אותו - ומיד מצטרף אליו אדם נוסף שדוקר את האיש מספר פעמים. הדקור נפצע באורח קשה. גורמים במקום אמרו כי בתחילה הוא הסתתר בשירותים וסירב לקבל טיפול רפואי, אולם בסופו של דבר לא נותרה לו ברירה.
2 צפייה בגלריה
דקרו ופצעו קשה בסופר ביקנעם
דקרו ופצעו קשה בסופר ביקנעם
מתוך התיעוד
(צילום: חדשות בזמן)
הפרמדיק עופר ויניק, ממד"א במרחב "כרמל", סיפר: "הפצוע שכב על ספסל כשהוא בהכרה מעורפלת, סובל מפציעות מדממות בגופו. מיד התחלנו בטיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים, מתן תרופות וביצוע ניתוח חירום בשטח, על מנת לייצב את מצבו של הפצוע. הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו להמשך טיפול בבית החולים כמצבו קשה ולא יציב".
הפצוע אושפז במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם בחיפה, משם נמסר היום כי מצבו התייצב והוא שב להכרה. הוא הועבר לאשפוז במחלקת כירורגיית חזה. שני החשודים, האחים אדיס, נעצרו בהפרש של כמה שעות זה מזה והועברו לחקירה. במשטרה אומרים כי הסיבה לדקירה לא ידועה.
חבר מועצת העיר יקנעם, ירון חן, אמר: "אירוע הדקירה הזה הוא חמור מאוד. לאחרונה יש עלייה במקרי פשע בעיר ומחובתנו לתת על כך את הדעת. אני סמוך ובטוח שהמשטרה תעשה את העבודה ותחזיר את השקט והביטחון לתושבי העיר".
באירוע אחר שהתרחש אמש הוצתו שני כלי רכב ביקנעם. השוטרים שהוזעקו למקום הצליחו לאתר רכב שנמלט מהזירה. הם עצרו לאחר זמן קצר חשוד בהצתה - תושב העיר בן 19. הוא יובא היום לבית המשפט להארכת מעצר.

ברחובות: קילל צעירה, בעט בה וסטר לה

צעיר כבן 20 מרחובות נאשם שתקף באלימות צעירה שסירבה לחיזוריו. האירוע התרחש לפני כשבוע, בעת שישבה המתלוננת במסעדה בעיר עם חברותיה. בשלב מסוים ניגש אליה הנאשם וניסה להתחיל עמה. משסירבה - החל לקלל אותה וסטר לה.
בתגובה, המתלוננת רדפה אחריו תוך שהיא מצלמת אותו במכשירה הסלולרי. הוא, בעקבות זאת, תקף אותה, הפיל את הטלפון שלה ואף בעט בה גם לאחר שנפלה לרצפה.
2 צפייה בגלריה
 צעיר מרחובות תקף באלימות צעירה שסירבה לחיזוריו
 צעיר מרחובות תקף באלימות צעירה שסירבה לחיזוריו
מתוך התיעוד מרחובות
(צילום: דוברות המשטרה)
בהמשך, לפי האישום, תקף הצעיר גם עוברי אורח שניסו לעצור בעדו. מיד לאחר האירוע נמלט הנאשם ושהה בבריחה עד שנעצר אתמול (יום ראשון) על-ידי שוטרי תחנת רחובות. היום הגישה יחידת התביעות במרחב שפלה כתב אישום חמור כנגד הנאשם בעבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש ואיומים וכן בקשה למעצרו עד תום ההליכים.