חיזבאללה שיגר בצהריים (יום שני) כ-50 רקטות מלבנון במטח לעבר רמת הגולן, שכוון למפקדת אוגדת הגולן (210) בנפח - כשאחת מהרקטות אף פגעה באתר ישראלי. הארגון טען כי המטח הגיע בתגובה לתקיפות צה"ל בבעלבכ נגד יעדים במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה - שבהם נהרגו שניים מפעילי הארגון. בהמשך, חיזבאללה לקח אחריות על גם על מותו של חסן חסין סלאמי, אחראי גזרת חג'יר בארגון, שנהרג בתקיפה באל-מג'דאל שבדרום המדינה. צה"ל אישר כי סלאמי חוסל בתקיפה של כלי טיס.
דובר צה"ל ציין כי "סלאמי משתייך ליחידת נאסר בארגון הטרור חיזבאללה, ופיקד על מספר מתווי טרור שבוצעו לעבר כוחות צה"ל, ולעבר יעדים אזרחיים וצבאיים בצפון הארץ. בתקופה האחרונה, לקח חלק בתיאום מתווי טרור, לרבות שיגורי נ"ט לעבר מרחב קריית שמונה ומפקדת חטיבה 769".


3 צפייה בגלריה
נפילות ברמת הגולן
נפילות ברמת הגולן
נפילות ברמת הגולן
3 צפייה בגלריה
שיגורים שיגור מטח רקטה רקטות מדרום לבנון לישראל
שיגורים שיגור מטח רקטה רקטות מדרום לבנון לישראל
המטח החריג לגולן
(צילום: EPA/ATEF SAFADI)
לאחר המטח, שאירע באזור השעה 16:00, חיזבאללה לקח אחריות וטען כי שיגר 60 רקטות בתגובה על התקיפה באזור בעלבכ, שנמצאת בעומק לבנון. קודם לכן, לקח ארגון הטרור השיעי אחריות על שבעה אירועי ירי לעבר שטח ישראל. בתיעוד דרמטי מהגולן ניתן להבחין בנפילות בשטחים פתוחים, מטרים ספורים מאוטובוס עם תלמידים שעבר באזור.
מאור פז אגאי, תלמידת כיתה ט' שמתגוררת בקיבוץ אורטל, תיעדה את המטח. היא סיפרה ל-ynet: "נסעתי לסטודיו למחול והייתי עם חבר טוב, ופתאום ראינו שיש אזעקה ביישוב שלי ושלו וממש נלחצנו. התקשרנו להורים שלנו ואז שמענו מלא פיצוצים והכל מסביב פצצות עשן ואש משני הצדדים של הכביש. הנהג עצר את האוטובוס מהר וירדנו. אחרי כמה דקות המשכנו בדרך ונסענו כשמסביב הכול מלא עשן. זה היה מלחיץ מאוד. תמיד יש פה אזעקות ולפעמים איזו התרעה, אבל בחיים לא הייתי בסיטואציה כזאת".
שרון פז אגאי, אביה של הנערה, אמר: "לפני שבוע חזרתי מארבע חודשים ממחנה ג'נין. אנחנו חיים בארץ מופלאה ובמיוחד בחבל ארץ מופלא, אנחנו פה בגולן לטוב ולרע".
צה"ל תקף בבוקר שלושה יעדים של חיזבאללה באזור בעלבכ, שנמצא כ-100 קילומטרים ממטולה, המטרות הרחוקות ביותר שהותקפו מאז תחילת המלחמה. דובר צה"ל אישר כי הצבא תקף בעומק לבנון מטרות של חיזבאללה, ומסר כי התקיפה כוונה למתחמים של מערך ההגנה האווירית של חיזבאללה בבקאע, שנמצאת ממערב לבעלבכ. בהמשך דיווחה סוכנות הידיעות AP מפי גורמי ביטחון לבנוניים כי ישראל ביצעה שלוש תקיפות נוספות בעומק לבנון, באזור הכפר בודאי הסמוך לבעלבכ, לעבר שיירת משאיות. עוד צוין בדיווח כי הכפר בודאי נחשב למעוז של חיזבאללה.
העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, טען כי התקיפה הראשונה בבעלבכ הייתה של מחסן מזון ותקיפה שנייה כוונה לבית שנמצא באזור המחסן. כתוצאה מהתקיפה בבית, נטען בדיווח, נפצעו מספר בני אדם שפונו לבית החולים. ב"א-נהאר" הלבנוני דיווחו על שני הרוגים בתקיפות. בהמשך חיזבאללה הודיע כי שניים מפעיליו נהרגו בתקיפה - חסן עלי יונס ואחמד סנדיאן, תושבי אזור אל-בקאע, שם אירעו התקיפות נגד היעדים במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה. הארגון הודיע על 217 הרוגים מתחילת המלחמה.
3 צפייה בגלריה
פגיעה בלול שתולה
פגיעה בלול שתולה
פגיעה בלול שתולה
במקביל, בלבנון דווח על המשך תקיפות צה"ל בדרום המדינה, ורשת "אל-מיאדין" אף דיווחה על תקיפת רכב באמצעות כטב"ם באל-מג'אדל, באזור צור שבלבנון. ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת", מסר "מידע ראשוני", ודיווח על "התנקשות בדמות בולטת בתקיפת הרכב". בהמשך אישר חיזבאללה כי חסן סלאמה, אחראי הגזרה המזרחית בארגון, נהרג בתקיפה.
התקיפה בבעלבכ הגיעה כתגובה לפגיעת טיל קרקע-אוויר בכטב"ם של חיל האוויר, שנפל בשעות הבוקר בשטח לבנון. באזור השעה 08:50 הופעלה אזעקה באזור העמק בשל שיגור טיל מיירט של מערכת "קלע דוד" (שרביט קסמים), ובהמשך צה"ל אישר כי היא הופעלה בשל שיגור המיירט לעבר מטרה חשודה, ככל הנראה כטב"ם, שחצה מלבנון. המטרה זוהתה בלבנון בדרכה לגליל - ויורטה. בסרטון מכפר תבור נראים חלקי יירוט שנפלו ביישוב, סמוך לבית הכנסת.
זמן לא רב אחר כך, נפצע באורח קל בעל לול בן 70 במושב שתולה שבגליל המערבי, כתוצאה מפגיעת רקטה במבנה החקלאי. עדי, בתו של הפצוע, סיפרה: "הטיל פגע בלול של אבא כשהוא היה בו והוא נפצע מרסיסים".