1 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
חסן נסראללה בנאומו, הערב
במערכת הביטחון הזהירו כי שיקול הדעת של מזכ"ל חיזבאללה מוטעה ועלול להביא לעימות, ובינתיים נראה כי הוא ממשיך לעקוב בדריכות אחר ההתרחשויות בישראל. חסן נסראללה התייחס הערב (רביעי) לביטול עילת הסבירות. "פעם נהוג היה לחשוב שאי אפשר לנצח את ישראל ושהצבא שלה הוא בלתי מובס וככזאת מדינות האזור קיבלו את האיום שלה כעובדה מוגמרת שאי אפשר להסיר", אמר ראש ארגון הטרור השיעי בלבנון.
בנאום דתי, שאותו הוא נושא כבר כמה ימים ברצף, אמר נסראללה: "היום הזה ספציפית הוא היום הגרוע ביותר בתולדות ישראל, כפי שחלק מהישראלים מעידים, והיום הזה מציב את המדינה במסלול להיעלמות".

נסראללה התייחס לפני שבועיים בפעם הראשונה למתיחות בגבול לבנון שהתגברה בין היתר לאחר שנודע כי חיזבאללה הציב שני אוהלים בשטח ישראל. בנאום לציון 17 שנה לפרוץ מלחמת לבנון השנייה, אמר אז נסראללה: "כל מי שטוען שאנחנו הקמנו אוהלים ובתגובה ישראל הקימה את הגדר, זה לא נכון. הגדר כבר שנה מתקיימת. בפועל אין שני אוהלים, יש רק אוהל אחד על אדמה לבנונית. האוהל השני לפי קו הגבול בכלל על אדמה לבנונית ואין על זה מחלוקת".
לפני יותר מחודשיים דווח כי חיזבאללה הציב שני אוהלים בשטח ישראל, ובחודש שעבר נורה טיל נ"ט לאזור הגבול בין המדינות. צה"ל ירה אז בתגובה פגזים לעבר המרחב שממנו בוצע שיגור הטיל. בתחילת החודש פירק חיזבאללה את אחד האוהלים. לפי דיווחים בתקשורת הערבית, בין ישראל לחיזבאללה מתגבשת עסקה לפירוק האוהל השני בתמורה לעצירת בניית מיגון קו הגבול בכפר העלאווי רג'ר שבמורדות הגולן.
נסראללה אף שיגר אז מסר מאיים במרומז לישראל על רקע סוגיית האוהלים: "אם ישראל הייתה אותה ישראל, עם הצבא שלא מובס, ולבנון אותה לבנון ש'ניתן לכבוש אותה עם להקה צבאית', אז צה"ל היה משגר שני פגזים על האוהל או שולח מזל"ט ואולי האוהל בכלל לא היה. אבל המצב לא אותו מצב, וישראל לא פועלת, היא יודעת שזה דבר שלא ייענה בשתיקה, והאנשים שלנו יודעים מה עליהם לעשות אם יפעלו נגד האוהל".
אחרי שורת פרובוקציות בגבול לבנון, שכללו בין היתר השחתת וגניבת מצלמות תצפית סמוך למטולה וניסיונות לחצות את הגדר, הזהירו בישראל כי המשך פעולות אלו עלול להסתיים בעימות צבאי. נסראללה, כך אומרים בירושלים, מעריך שהוא לא בסכנה. עוד טענו בישראל כי פעולותיו מתגמדים לעומת משוואות העבר. הוא אינו יורה רקטות לעורף או מנסה לחטוף חיילים, אך עם זאת בירושלים סבורים שהוא מסתכן בטעות בשיקול דעת שעלולה להביא להידרדרות ואולי למלחמה.