2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
ביידן. הודה שהאנטישמיות בשיא
(צילום: AFP)
בפעם האחרונה ששמענו אותו מתייחס לישראל בקולו, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן היה נחרץ להעביר מסר ברור לירושלים. "ישראל לא יכולה להמשיך בדרך הזו", אמר על רקע המהפכה המשפטית, ואל מול המצלמות הבהיר כי לא יזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו לבית הלבן בקרוב.
כעת, למרות המשבר חסר התקדים בין המדינות, ביידן מנסה להעביר מסר פייסני לישראל ולעם היהודי תוך גינוי האנטישמיות במדינה: "תהיו סמוכים ובטוחים שאני מחויב לביטחונו של העם היהודי. אני עומד לצדכם. אמריקה עומדת לצדכם. תחת הנשיאות שלי, אנחנו ממשיכים לגנות את האנטישמיות בכל צורה", כתב ביידן בטור מיוחד ל-CNN ערב החג.
"בשנה שעברה, ביקרתי שוב בישראל כדי לאשר מחדש את המחויבות הבלתי מעורערת של אמריקה לביטחונה", כתב ביידן. "חזרתי ליד ושם כדי לכבד את 6 מיליון היהודים שנרצחו, לשמור בחיים את האמת והאימה של השואה ולהזכיר לכולנו את האחריות המשותפת שלנו לממש את ההבטחה של 'לעולם לא עוד'".

נשיא ארצות הברית הודה שהאנטישמיות בארצו נמצאת כיום בשיא של כל הזמנים, וציטט את הנתונים האחרונים של ה-FBI והליגה נגד השמצה שמעידים על כך: "בעוד יהודים קוראים מההגדה על איך הרוע בכל דור ודור ניסה להשמיד אותם - האנטישמיות היום מרקיעה לשיא חדש".
הוא אף כתב שהתקריות האנטישמיות היו מהמניעים שלו לרוץ לבית הלבן: "החלטתי לרוץ לנשיאות אחרי שראיתי את זה בשרלוטסוויל (המהומות הניו-נאציות ב-2017 - ד.א.) כשניאו-נאצים יצאו מהצללים והפיצו את אותה מרה אנטישמית שנשמעה בגרמניה בשנות ה-30".
2 צפייה בגלריה
ארה"ב בחירות 2020 קניה ווסט
ארה"ב בחירות 2020 קניה ווסט
קניה ווסט. "מעשים בזויים"
(צילום: AP)
על רקע האמירות האנטישמיות של ידוענים אמריקנים כמו הראפר קניה ווסט שאמר כי "מוצא דברים טובים בהיטלר" ושחקן ה-NBA קיירי אירווינג, כותב ביידן: "תיאוריות קונספירציה אנטישמיות משתוללות ברשת. תפיסות אנטישמיות נתפסות כחלק מדיון ציבורי כן. סלבריטאים פולטים שנאה אנטישמית. המעשים הללו בזויים ואינם מתקבלים על הדעת. הם נושאים בתוכם הדים מפחידים של הפרקים הגרועים ביותר בהיסטוריה האנושית. והם לא רק מכה נגד יהודים, הם גם איום על קהילות מיעוטים אחרות וכתם על הנשמה של האומה שלנו".
ביידן פנה לקהילה היהודית בארצות הברית ואמר להם: "אני רוצה שתדעו שאני רואה את הפחד שלכם, את הכאב שלכם ואת הדאגה שלכם מכך שהארס הזה מנורמל". לאמריקנים קרא הנשיא: "כשאנו חוגגים את חג הפסח, הבה נשקף שכמו ארבעת הבנים בהגדה, למרות השוני בינינו אנחנו יושבים ליד אותו שולחן, כעם אחד, אומה אחת, אמריקה אחת. בואו נשלב ידיים בין דתות, גזעים ורקעים שונים כדי להבהיר שהרוע לא ינצח, השנאה לא תגבר, ואנטישמיות לא תהיה הסיפור של זמננו. בואו נזכור, נדבר ונפעל כדי להחזיר ביחד את נשמתה של אמריקה למוטב".