רוסיה הודיעה היום (ב') שערכה ניסוי מוצלח בטיל השיוט העל-קולי זירקון, שלראשונה שוגר מצוללת. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר שהוא חלק מהדור החדש של כלי הנשק ה"בלתי מנוצחים" של ארצו. בחודש יולי שיגר משרד ההגנה הרוסי את הטיל מספינת מלחמה.
בהודעת משרד ההגנה נמסר שהצוללת סברודבינסק שיגרה את הטיל בים ברנץ, והטיל ששוגר פגע במטרה שנבחרה. המשרד פרסם סרטון, באיכות נמוכה, של השיגור הלילי בים. "הניסוי בירי טיל הזירקון מהצוללת הגרעינית הוכתר כהצלחה", נמסר בהודעת משרד ההגנה הרוסי.
2 צפייה בגלריה
רוסיה שיגרה טיל שיוט על קולי מ צוללת
רוסיה שיגרה טיל שיוט על קולי מ צוללת
השיגור מהצוללת בים ברנץ
ב-2018, בנאום לוחמני מהרגיל, הציג פוטין סדרת כלי נשק על-קוליים חדשים. הוא אמר שכלי הנשק החדשים יכולים להגיע כמעט לכל מקום בעולם ולחמוק מכלי נשק מתוצרת ארה"ב. פוטין ציין שהזירקון מסוגל להגיע למהירות שגבוהה פי 9 ממהירות הקול, ושהטווח שלו יהיה כ-1,000 ק"מ.
גורמים רוסים אמרו שהניסויים בטילי הזירקון יסתיימו בהמשך השנה, ויועברו לרשות חיל הים הרוסי ב-2022. חוץ מטיל הזירקון מפתחת רוסיה כמה טילים על-קוליים נוספים.
2 צפייה בגלריה
ניסוי ב טיל שיוט על קולי על-קולי צירקון  ב הים הלבן רוסיה
ניסוי ב טיל שיוט על קולי על-קולי צירקון  ב הים הלבן רוסיה
ניסוי בטיל זירקון בחודש יולי: שוגר מספינה
(צילום: רויטרס)
מומחים במערב הטילו ספק באיכות הדור החדש של כלי הנשק הרוסיים, ותהו עד כמה הם מתקדמים. עם זאת המומחים הכירו בעובדה שהשילוב של המהירות, יכולת התמרון והגובה שאליו מגיעים הטילים העל-קוליים של רוסיה הופכים את המעקב והיירוט למשימות קשות במיוחד.
בחודש יולי פרסמה רוסיה תיעוד של מערכת ה-S-500 שלה, מערכת טילי קרקע-אוויר. רוסיה טשטשה במכוון חלקים בתיעוד, כנראה כדי להקשות על המערב לבחון את המערכת שלה.
הקרמלין מעניק עדיפות גבוהה במיוחד למודרניזציה של ארסנל כלי הנשק הרוסיים, בעקבות המתיחות עם המערב אחרי סיפוח חצי האי קרים מאוקראינה ב-2014.